fredag 18 september 2009

Inlåst på toan

hej alla! Nu ska jag berätta vad för tokighet som hände mig i onsdags! De kom en gubbe hit o skulle fixa låset på toan. I somras så gick de i baklås när husse va där inne. Som tur va de ju husse så han fixade ju ut sig själv. Hade de varit matte hade hon väl suttit där än idag :) Nåväl, iaf så kom de för att fixa låset i onsdags. Gubben som hette Bernt fatta inte riktigt hur de kunde hända, o de va väl bara att sparka upp dörren o va han babbla om. Min favo plats är ju badrumsgolvet så jag låg och sov medan han höll på o greja. Och de gick bra de gjorde de. Och snart ropade han till matte som stod och lagade mat att han var klar. Han skulle bara testa låset...

Så blir de tyst o så hör matte Bernt som ropar. "men vad hände nu!?? Hur är de möjligt!!" Ja då har Bernt lyckas låsa in sig på toan och det nya låste har gått i baklås! Så Bernt och jag sitter därinne. Bernt som har skruvmejsel på sig lyckas skruva sönder låset och handtaget men dörren gick ändå inte att öppna. Så han får ringa en kollega. Samtidigt ringer husse o säger att matte ska ta med mig till bilen för vi skulle åka till faster på hundkurs. Då kan matte inte hålla sig längre utan börjar skratta som en tok(hon hade lyckast vara tyst i ca 10min) och berättar för husse som oxå börjar skratta o säger att han kommer hem"för de här kan man ju inte missa". Så kommer kollegan o han fattar inte hur de har gått till men efter ca 40min går dörren upp medhjälp av diverse verktyg och jag får komma ut! Matte knäppte ett kort i smyg *hihi* Längesen hon skratta så mycket kan jag säga!

Husse o "kollegan" försöker få ut mig och Bernt :)

9 kommentarer:

  1. Hahaha!! Länge sen jag skrattade så! Hahaha bara sååå kul alltså=)))
    Kram Zeldisen

    SvaraRadera
  2. Snacka går ju! Dråpligt för Bernt...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ha,ha,ha,ha!!!!!
    Matte kan inte sluta skratta här!
    Va skoj att du också har kommit på detta med att jobba som svamphund.
    Ett trevligt och lönade jobb!

    SvaraRadera
  4. Du skulle ha smakat lite på honom när du hade honom för dig själv där inne så hade han blivit lite rädd med *ler*

    SvaraRadera
  5. ***Fniss* så du bliv in låst med Bernt ! Det är så typiskt när man är på marknad så hittar man aldrig det man är sugen på!Då bliv väl folket rädda när du skällde och gjorde plats så du kom fram.(matte hälsar och tackar för grattis)
    Ha det gott kramiz Labbe

    SvaraRadera
  6. Hej hej!!
    Vad stor ruff har blivit!! Och vilken fin blogg du har!!

    Ville bara säga hej
    Jessica och dalmatinern Apollo

    SvaraRadera
  7. Hihihi...hahaha...vi skrattar oss fördärvade här!!! Vilken sanslös historia, att det bara händer!
    Kram Ruff!

    SvaraRadera
  8. Men vad jag skratta!! Får väl hoppas att Bernt inte var hundrädd =)
    Ozzy har svarat riktigt bra på medicinen, hoppas det fortsätter så.
    Vad trist för er med Ruffs pålagringar, hoppas ni får något som hjälper.

    Kramisar!

    SvaraRadera
  9. Hihi vilken rolig blogg! Mysig hund, har alltid gillat new foundland!
    Ha det bra!

    //Elvira

    http://enmalle.blogg.se/

    SvaraRadera