onsdag 2 september 2009

Unghundskurs

I dag har jag varit med husse hela dagen på jobbet. Vi jobbar i Kista centrum med el denna vecka. Jag vilar mest men ibland hjälper jag till lite, som igår när det kom några människor in i det rum som vi arbetade i, då skällde jag ordentligt så dom skulle lära sig att knacka först! Inte visste jag att det var polisen som ville kolla läget...

Efter jobbet var det dags för mer jobb vi åkte till Östhammar för att gå unghundskurs. DET var roligt! Jag fick träna kontakt och följsamhet men det jag var bäst på var att "ligga kvar"

Ska sova hos faster, Aldo & Razzel några dagar nu.

Vad går NI för kurser?

5 kommentarer:

  1. Hej Ruff!
    Va du är duktig som hjälper din husse i jobbet. det är bara bra att du lär dom knacka först innan de går in*fniss* Jag önskar att jag fick följa med min husse till jobbet, men det går inte för han kör frontlastare och det ger problem att komma upp.
    Ha en fortsat trevlig vecka.
    Nospuss Labbe matte hälsar

    SvaraRadera
  2. Jag var på kurs i går och jag var bäst på att skälla...Min bästis var ju också där och jag fick inte leka med henne, vilket jag tyckte var taskigt!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Oj,oj så mycket som hänt sen sist jag var in! Du både jobbar och går kurs!=)
    Kram Zeldisen!

    SvaraRadera
  4. hihi poliser ja men de ska ju ha vett åknacka först så rätt åt dom å få sig en tillsäjning eller hur du ;) såå kul med kurs inget jag vet jag ska på ännu iaf..men om matte får bestämma så ska nog jag å husse gå en framöver..han har lisom inte samma pli på varken mej el benzon som hon har med oss..men nåja vi får se hur det blir så bra du var bra å duktig på å ligga kvar det är ensvår grej å kunna.. jag vill gärna följa med jag på allt runt omkring mej.. vill bara ha skoj fniss.. ha nu så bra du bara kan på hemmaplan.. må gott kram å nopussar från snobben

    SvaraRadera
  5. När jag var liten gick matte och jag valpkurs och sen när den var slut gick vi en fortsättningskurs. Sen har matte försökt att hålla lite pli på mig själv, men i våras var hon lite trött på mig (kan inte förstå detta), så då gick en fortsättningskurs igen. Nu säger matte att vi ska inte gå fler kurser, men att spåra är jag duktig på så det kunde vi kanske göra. Jag ska föreslå det för matte...

    SvaraRadera