tisdag 29 september 2009

kompisar

halloj! den senaste veckan har matte och jag fått en massa nya kompisar under våra promenader. Först ut var labben Pajas. Underbart mysig kille på 3år som bor i närheten av oss. Har varit på en lekdejt och då fick jag dessutom en fin reflexsele av dem. Tackar så mycket! De hade den hemma i en låda, flera storlekar för stor och så hade de tyckt att den där skulle nog passa Ruff, ingen är ju så stor som honom.

Så har jag träffat en tjej som hette Embla, en blandis tjej på 6mån. Riktigt energiknippe! Tror vi ska leka på torsdag igen. Förhoppningsvis så hinner jag med lite bättre då. Sist så bara sprang hon runt hela tiden, så ja fick sätta mig ner o försöka ta na i förbifarten. Embla hade även hon en ny lekkompis, en colliekille på 1år som antagligen ska med på torsdag!

Och idag har jag varit på promenad med Razzel och Aldo och 3st chihuahua tjejer, tilda, wilda o smilla. Gick väldigt bra även om vi inte fick leka. Matte tror att jag kanske lyckas kliva på dem, och ja... de kan finnas en risk.

Så var matte o besikta bilen idag och då var de en dam där med en njuffe kille på 6år. Han var nog lite mindre i storlek än mig men hade ENORMA tassar. Aldrig sett nå större.

Matte ska sätta in lite kort från veckan som varit, knäppt en massa kort på mina lekkompisar men de korten är hemma och nu är vi hos farmor. Fick ett jättestort märgben nyss. Ska jag mumsa på hela kvällen! Trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Mums vilket märgben du har fått det ser smaskigt ut. Det är väl skoj att ha många kompisar att busa med! Och det är väl roligt att vara hos mommor och bli klappad .

    Ha det bra kram Labbe

    SvaraRadera
  2. Wow, vad gott med ett nytt friskt märgben och vad kul att få en massa nya kompisar...
    Hälsningar Chapman

    SvaraRadera
  3. Hur bra har inte du haft det!!! Både märgben och en massa nya kompisar, ibland är livet underbart!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med en massa polare att busa runt med!
    Det där benet ser ju ruskigt gott ut...jag blev lite sugen jag!
    Ha det jättebra!
    Kram

    SvaraRadera