fredag 5 februari 2010

Vattenträning

Igår var det dags för träning igen, 3.e gången! Har varit lite kämpigt att få i mig i poolen och sen få mig att stanna kvar. Simmar gärna nån minut men sen blir jag så trött och lägger all energi på att ta mig upp ur poolen, vilket jag inte lyckas med men jag kämpar vilket som sagt tröttar ut mig. Så får jag vila o sen när de e dags igen så tar orken slut väldigt fort. Igår testade de även o ha två linor så de lättare kan hålla mig i mitten av poolen, tidigare har jag fått simma runt runt men så fort jag blir trött simmar jag till kanten o försöker komma upp. Nu funkade de bättre. Knäppte lite kort iaf så ni får se! och en kort film!


Spanar in vattnet

neee jag tänker då inte gå i!

typiskt att husse orkar lyfta i mig

Så blev det dags för vila. De där greppet är riktigt bra. Blir så lugn då, men att komma in till kanten och fatta att de verkligen är vila är en annan sak.

Jaha så var de dags igen

simmade ca 6min sammanlagt innan de var dags att gå upp för den här gången.

helt slut!!!

Väl hemma fick jag prova min klövjeväska! De hade utförsäljning på rehabet, endast 20kr! vilket kap! Köpte en till Razzel med.

sen var det dags att sova!!!

11 kommentarer:

  1. Fina Ruff, sååå duktig! Det kommer bli kanon det där.

    Jag minns min Kalle när han simtränade..han gick på botten den token med huvet ovanför vattenytan, och ibland kom jag även på mig att jag "drog" honom fram och tillbaka till hans stora belåtenhet..*ler

    Önskar Er en riktigt fin helg

    Kram och Guspussschhh
    // Kattie & Gus

    SvaraRadera
  2. Hej Tuffing!
    Faster. Aldo och Razzel här!

    Tack för senast! Det är så roligt att komma hem till dig ibland med!

    Vilka fina bilder matte har tagit på dig! Du ser verkligen ut som en liten kung när du sitter på tarppan på väg ner i vattnet!

    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är ! Det ser rätt snyggt ut, för att inte tala om den lilla filmsnutten. Du ser lite tuff ut tycker jag !

    SvaraRadera
  4. ruff sååååå duktig du är kan förstå det är jobbigt för dej men ujuj så stark å fin å frisk du blir sedan när allt är över.. ser sååå superfint ut på filmen..du gör mej så glad när jag ser du är så här duktig grabben.. fortsätt kämpa å du vilket kap den där väskan den skulle mina två nuffar oxå vilja ha..så nu blir det supergröna av avis på dej tror nog min benzon skulle simma för glatta livet här om han fick en sån..han som hatar å simma å vara i vatten...ja iaf nu på gamla dar förr var det annat liv kan jag säja då var han i mina dammar å jaga fiskarna så det skvätta vatten all värdens väg ;) lilelman snobben ska till vetten i morgon å ta bort stygnen..kanske han snart får börja rehab ahn oxå men han ska ju går i vatten han istället.. allt lugnt här annars så när som att jag snat klättrar på väggarna av å ha snobben innomhus..3 månader är lång tid för oss båda å han är bra jäklig nu ska du veta inte alls lika snäll å go som du ruff långt ifrån ;) så rehab för snobben vore toppen så han blir aktiverad å trött så han sover lite mer än å bara springa här å göra matte halvalen av alt bus han hittar på :D .. snö snö kommer det i mängder här ännu suck vill ha vår å blomomr att se på men det lär väll dröja.. ha nu en superfin dag å stor stor krma å massa pussar för du är så snäl å duktig med din rehab diggar dej å har dej som idol å hoppas snobben kommer ha dej som förebild så han oxå blir så duktig som dej.. hälsa matte å faster så gott.. // annie med nuffekillarna benzon å snobben

    SvaraRadera
  5. Tycker att du ligger fint i vattnet, Ruff...Och ståtlig som få strax innan du ska plurra i! Nästa gång matte kör förbi Upplands Väsby (vilket inte är ofta) då säger hon att hon ska komma och pussa dej på mjuknosen!!!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  6. ruffgubben önskar dej en supermysig å fin allahjärtansdag..så galet det kan bli..jag hoppas verkligen du kommer digga det där snart..kan förstå det ärläskigt med höjder för jag klättrar inte på stegar..jag har höjdskräck.. vatten tror jag nog du gilar..fast är man sju som du är så klart man får lite panik när man blir trötter.. skulle vem som helst få..du är så modig så duktig så superfin i din flytväst ..asså be matte simma ihop med dej då..hon har ju våtdräkt.. eller ska snobben komma å ha dej sällskap vännen?? vore det kanske bättre å skojigare.. vart simmar ni.. är det hos oss elelr hemma hos er?? alternativ är ju waterwalk som snobben ska göra i nästa vecka.. han blev inet ett dugg rädd för det..vilket ajg oxå skulle blivit..inlåst i en glasbox..huu.. en bassäng vore mer toppen då om jag skulle få välja själv.. slippa få fobi å känna sig instängd ;) hur som hels här komme rmassa massa styrkekramar å pusssar kämpa på lilleman.. håller tummen du blir en superfisk i vattnet nästa gång.. ha nu en så myisg åfin å skojih´g allahjärtansdag du bara kan..puss å kram puss å kram hela dan från oss alla..annie nuffekillarna å nakenfisen :D

    SvaraRadera
  7. Önskar er en skön ALL HJÄRTANS DAG.

    Kram Labbe

    SvaraRadera
  8. halloj ruff har precis varit på waterwalk husse filma så nu ska mattese om det går å lägga ut den tills i morgon.. hoppas du mår bra.. kämpa på nu vännen så du blir frisk å kry så kankse vi kan ses i sommar å ah det skoj ihop.. massa kramar å pussar till dej från mej..snobben

    SvaraRadera
  9. Hej Ruff ! Hoppas att allt är bra med dig och matte din. Jag ville bara utmana dig lite på en liten bildutmaning - vill du vara med ?

    SvaraRadera
  10. Fina bilder Ruff! /Simfröken :)

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder på en söt hund!
    Tror aldrig jag hade lyckats få ner min hund i en sån träningsbassäng :P

    SvaraRadera