torsdag 20 augusti 2009

En dag på sjön!

hejhej! Idag har jag och matte följt med faster och nicko ut på sjön! Självkart var Razzel&Aldo med!!! Detta var min första åttur och oj så jag trivdes. Fast att gå ombord var inte lika kul... men de va bara att bita ihop och gör ett försök. Blåste lika bra som när jag åker bil med husse. Härligt var det och jag fick sitta i fören med faster och Razzel. Vi åkte ut till ett par fina klippor. Lekte lite och simmade såklart! Inga problem alls! Blev en massa fina bilder tagna idag som ni kommer att se. Strålande sol var det med men det började blåsa rätt så mycket så vi nöjde oss efter ett par timmar och åkte hem till Nicko's mormor och morfar i Hargsam på lite fika. Väldigt mysigt var de. Så kom en gubbe på permobil förbi och såg oss och ville såå gärna hälsa. Självklart fick han det. Han tackade så mycket för allt kel och åkte iväg. Men de dröljde inte länge innan han var tillbaka och med sig hade han en kamera. Så vi fick modella lite till. Bara trevligt när gubben va så snäll. Njut av bilderna! Själv ska jag fortsätta snarka på badrumsgolvet...

Ner i båten gick bra

Snygg AldoI mitt rätta element
Spanar liteSkaka sig lite...Ännu en posébildGruppbildFaster ville ha en fin bild på oss som kan bli fototapet i datarummet i deras nya hus.Jag och mini matteMin matte älskar mig
Hmm tror att läppen fastnadeSlänger en blickDags att åka hem...Trött vart jag då...Älskar vinden i mitt hårSleepy...Men innan vi åkte tillbaka till Östhammar stannade vi hos Nickos mormor och morfar! De gillade verkligen mig!!! Hade helst velat stanna där...Fick prova fasters solglasögon :) Snygging va? Matte tycker jag ser ut som Alf, kommer ni ihåg han? Ingen aning om vem snubben är iaf.

9 kommentarer:

  1. Men ååå, vilken mysig dag du har haft!!! Visst är det härligt att åka båt...fläktar så skönt! Matte blir som vanligt "blaskig" i ögonen när hon ser dej...hon saknar sin gamla vän Babben....
    Ha en bra helg, Tuffe Ruff

    SvaraRadera
  2. Oj vilken underbardag du hade.Wow det måste ha fläktat sköntatt åka båt! matte tycker du ser super cool ut med solglasögon och när läppen fastnar.

    Ha en trevlig helg!
    Kram Labbe

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!! :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Åka båt och bada i havet...

    SvaraRadera
  5. Hej Ruff!
    Vilka härliga bilder!!!
    Hopp & lek ifrån Buster & Helena

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder, man blir alldeles varm i hela kroppen :-)

    Jag blir så sotis på alla som åker båt, det har jag aldrig provat...

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hahahaha den bilden där läppen fastna var ju bara för härlig!! Hahah!

    SvaraRadera
  8. åhh så häftigt å fått åka båt ser ju hur mysigt ut som helst asså man blir ju renat av sugen å abda nrä amns er dej å dina polare dör i vattnet å fast jag är rikig badkruka måste ajg erkänna ajg vill åka med er ;9 hur njutfullt får man ah det..som du grabben du har de ju bara sååååå himla bra .. å hihi matte sa hon visste vem alf var å håller med din matte.. ha nu en fin helg må så gott här kommer massa nospussartill dej från matte mej å snobben å så kramar till er alla oxå från oss alla.. // benzon m familj

    SvaraRadera