måndag 17 augusti 2009

Kantarellkurs


Hejhej! Denna helg har jag varit på kantarellkurs hos faster. Jätte roligt men uttröttande! Vi fick lära oss med hjälp av klicker. har aldrig provat det tidigare men det funkade bra. Vi var 5st hundar på kursen och alla lyckades. Kan ju säga att jag var den som kanske inte lyckades till 100% men med lite extra träning i veckan så kommer det nog gå galant! Jag ser svampen men sittmarkerar inte ännu. Fattar inte riktigt varför jag ska sitta. Jag har ju sett svampen, räcker inte de?! Iofs är jag ju inte så snabb och håller mig nära matte men sittmarkeringen ska väl sitta(hihi) snart. Kan tala om att matte blev lite irriterad när faster sa åt henne att ta med mig ut i skogen. Jag kunde ju inte sittmarkera eller hitta svamp en bit bort som de andra deltagarna. Så faster sa åt matte att "Ta ut Ruff nu". Matte muttra lite och tänkte att faster ska få se. Och vips så hittade jag svamparna! Även om jag inte satte mig ner så hittade jag dem och markerade dem innan jag gick vidare. Så matte fick så hon teg. Så faster har alltid rätt.



lånar bild från fasters blogg.

4 kommentarer:

  1. Men Ruff, vad du kursar och har det....Duktig är du också!!! Jag ska också försöka lära mej att leta svamp, men matte är ju så hopplös på ämnet så det liknar ingenting!
    Ha det gott, nallebjörnen

    SvaraRadera
  2. men va flitiga och duktiga ni är!
    Tycker du kan komma och söka rätt på lite svamp här ute till mig oxå... fniss!!!!
    Hoppas allt är okey med er alla!
    Massa kramar Gela

    SvaraRadera
  3. Ahh... en svampletare, sååå duktig!

    Vilken jättemysig blogg Ni har Ruff. Tack för titten.

    Ha en bra dag

    // Kattie i Enköping.

    SvaraRadera
  4. Hej Ruff,
    Om du vill bli medlem på ActiveDog.se så kan din matte maila till info@activedog.se
    Då kan du få poäng för ditt svampletande och du och din matte kan vinna fina priser varje månad.
    Hälsningar, Annika / ActiveDog

    SvaraRadera