söndag 2 augusti 2009

Prova på dag i vatten!

Halloj! Igår var jag till Katrineholm och var med på en prova på vatten helg som har varit ut annonserat på SNKs sida. Blev väldigt bra uppslutning! 20hundar var anmälda! Och för första gången i mattes liv så glömde hon kameran! Hur detta var möjligt är en gåta. Men några bilder kommer ni nog få se. Var en tjej från SNK som var där och fota för tidningen så hon skulle miala över lite bilder till matte nån dag. Och dessutom kanske ni får se mig i tidningen som snart kommer ut :) Hade ju min fina flytväst på mig och den blev jag fotad i *hihi*

Vad fick vi göra då? Presentera oss först, sen en liten genomgång hur en tävling går till och de olika momenten. Sen fick vi visa att vi kunde simma. Och de är jag ju super bra på! Så fick jag hämta lite olika föremål ute i vattnet och simma lite brevid matte. Tanken var ju även att vi skulle sova kvar i stugan vi hyrt men vi åkte hem istället för en dag räckte gott o väl eftersom jag inte är helt frisk ännu. Var ett par andra som inte fått tag i någon stuga som fick ta över den så de blev jätte glada.

Nu ska vi träna på apportering här hemma och se till så att jag lämnar sakerna hos matte istället för nån meter ifrån strandkanten. Så fort jag bottnar brukar jag stanna och skaka mig och då släpper jag saken. Men men de är träning och jag har all tid i världen!

Som sagt så var det väldigt mcyket hundar där! Jätte många i min ålder. Fanns en mycket vacker brun tjej som var 9mån och kom från en kennel en bit ifrån där jag föddes. Kommer tyvärr inte ihåg hennes namn :( men hon och jag kom så bra överens! Så synd att vi inte fick busa! Men vi ses säkert snart igen!


Idag ska vi nog åka ut till djursholm och gå en sväng längs ån.

4 kommentarer:

  1. Har åxå vart på vattenläger, det är jättekul! Detta är ju det vi är bäst på eller hur?=)

    SvaraRadera
  2. Det låter ju jättekul det där!!! Måste få säga att du är jättefin i din flytväst!
    Simma lugnt, Ruff o ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag läste på SNK´s hemsida om vattenträffen i Katrineholm. Ska bli kul att se bilder därifrån i "tidningen". MVH Ing-Mari och Chapman

    SvaraRadera
  4. men vad roligt att få gå på en vatten träning det måste ha varit toppen..
    ja visst är det skoj , då hoppas vi att vi får se fina bilder senare i tidningen..

    må gott kompis och simma lugnt

    SvaraRadera