tisdag 17 november 2009

För det är ingen vanlig dag...del 2

I mitten av Maj opererades jag för OCD i bägge frambenen. En tråkig start på min första sommar men vad skulle jag göra? Bara att gilla läget och det blev ju en rätt så varm sommar så jag spenderade dagarna i skuggan. Kom på flera sätt att svalka mig.


Dan efter operation...

Men jag repade mig ganska fort och var snart igång igen!
Svalktips 1. Altan på kvällen är bra! Mycket svalt.

En dyna att sova på var ingen hit. Så den tugga ja sönder istället.
Rehab fick jag också börja på. Funkade fint!!!
Svalktips 2. Asfalt! Gärna lite fuktig. Tryck dig tätt emot för bästa effekt!
Svalktips 3. Häng ut genom rutan när ni åker bil! Underbart!
Svalktips 4. En isglass att njuta av

Svalktips 5. Ligg nära fläkten!

Svalktips 6. Skaffa en pool!

Svalktips 7. Ta med matte eller husse och bada! Är de frusna så skaffa en våtdräkt.


Annat jag hunnit med under sommaren är en kennelträff! Blev 4 syskon som kunde ses i juli! Toppen kul verkligen! Hoppas på en till snart! Hör du det kennelmatte?!






Så har det blivit massor av bada! Åh en hel del torkning...


Och lite trimning...

Bill&Bull håller koll

Min sovposition i bilen! Kolla in dregglet!


Så har jag ju fått åka båt! Älska de! Också ett bra svalktips (nr. 8)



Underbara kusiner

Och när man badar är det bra med flytväst! Komihåg att ta med den hem bara!



lite kortare dagsutflykter hann vi med också...

Sen har jag ju fått en hel del lekkamrater under året! Förutom Aldo och Razzel är nog Elvis den jag gillar bäst! Tyvärr har han flyttat någonstans och vet inte var :( Men vi hade en fin tid ihop!


Fler kompisar....

Tjusig kille i sina bästa dar


Nu den senaste tiden har det hänt... jag har fått legat en hel del i sängen! Och oj så vi myser husse och jag. Men sova hela natten är det inte fråga om... nej nej jag lägger mig där det är svalast.


En annan hobby är att äta gräs.

BADA!

Nu till hösten och vintern är det bra med en reflexsele! Jag är SÅ tjusig i den!

Sista korten! Tagna igår kväll! Så fin jag är!

1 årspojken

Vi älskar vår Ruff och tycker han är världens underbaraste kille! Han förgyller vår vardag och våra hjärtan och vi är så lyckliga att han är vår pojk.
Det finns ingen som Ruff.

10 kommentarer:

  1. Halloj lilla Ruff!
    Åååå ett sånt underbart inlägg... skrattade mig igenom hälften. Vilken liten tok du e!
    O vilka fantastiska bilder matte lyckats ta!
    Ett jätte grattis igen lill killen och hälsa matte att jag hade tänkt att ha en liten träff så fort det inte är lera överallt..... Inte kul med tio nuffar som rullar sig i leran!!! Hahahahah fast det vore ju lite kul!
    kul att få se den fina förvandlingen som blivit....
    Massa kramar till er alla Pisse (och Gela)

    SvaraRadera
  2. Underbara Ruff!!! GRATTIS på 1-årsdagen!!!!
    Kul med alla bilder, fast matte blev så där konstig igen i ögonen.
    Hoppas du hade en fin födelsedag och kanske fick du nåt riktigt gott också!
    Kramar från mej o matte!

    SvaraRadera
  3. ÅH DU ÄR SÅ FIN RUFF!!!

    Många kramar från Mig, Niclas, Razzel & Aldo. (Ture vinkar *ler*)

    SvaraRadera
  4. Du är helt underbar Ruff!!
    Det var fint vad din matte hade lagt ut alla bilder.

    kramiz Labbe

    SvaraRadera
  5. Grattis så där lite för sent... Hoppas att du hade en kanonfin födelsedag!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis Ruff från tant Fia

    SvaraRadera
  7. Hej Ruff!!

    Åså ett stort grattis i efteskott!!!!

    Vilket underbart inlägg din matte gjort, såå fina kort på en super go kille.

    Ha det så gott lille vän

    // kattie & Gus

    Kramar till dig och matte

    SvaraRadera
  8. Grattis Ruff!
    Vad roligt att få se så många fina bilder! Vi ser med spänning fram mot alla nya hyss!
    Grattiskramar från Åsa & Amadeus

    SvaraRadera
  9. Okej ! :) Jag bor i en tvåa på tredje våningen, men har ju hiss så det är ju lugnt. Skulle dock se roligt ut på våra promenader då jag redan har en liten chihuahua också. Helan och halvan liksom! :) Kram

    SvaraRadera
  10. åhh ruff det rä så ljuvliga foton på dej man blir helt överlycklig å se dej.. sicken sommar du fick med operationen å allt eländes elände.. men du klara ju av den med bravur.. en massa bra svaltrix du gav oss.. trodde du tog ett ben i taget.. men fick nu se du gjorde båra samma gång.. jag måste ah missat nått där eller så läste jag väll inet så noga..hmm.. sicket elände för dej å ja matte å husse.. .. jag hoppas innerligt du nu är frisk å kry så du kan ta igen allt skoj du missade till sommaren som nu kommer.. å andra sidan du hade ju en fantstiskt fin sommar med båt å bilutflykter osv .. så det är väll svårt å slå det kan jag tro :D

    såg himla fint ut med rehab biden..(kommer snobben oxå få göra senare).. förstår det var kul å trampa lite vatten ..svalka ju lite för dej då..

    favisbilden är just nu den svartvita bilden på d ej.. den är bra såååå underbar.. vad härlig du är ljuvliga ögon..pussar dej på nosen å säjer åter igen stort grattis lilla gubben i efterskott .. ha nu en njutfull kväll.. // annie..ps asså snobben å benzon här vi vill ju oxå gratta dej vännen på dn etårsdag..så häftiga foton så kul du haft under ditt första år.. vi har nog inet fått gör ahälften så skojsiga saker som du.. puss å kram å ha en underbar dag.. hipp hurra i efterskott från kompisarna benzon å snobben..

    SvaraRadera