onsdag 18 november 2009

För det är ingen vanlig dag...del1

för det är Ruffes födelsedag, HURRA HURRA HURRA!!! Vi tackar för alla gratulationer!!! Tänk att ett helt år har gått sen jag kom ut ur mamma Isses mage!Och vilket år det har varit! Matte har precis kikat hur många bilder och filmer som finns på mig och vi kom upp till 2984st. Då finns det säkert ett par 100 hos faster och farmor. Kan lova att det bli flera genom åren!


8v gammal


Blev ett låångt kollage på 2 inlägg men de var de värt! Tog lång tid och det blev några timmar sent, men men.Typiskt nog så hängde sig datorn under dagen så kunde inte lägga in bilder förrän nu! Men har som sagt tagit såå mycket kort på min plutt under detta år!


Ruff, Ålyans Be here to stay föddes den 17/11-08, klockan 13.10. Och var den 9.e valpen. Jag vägde ca 586g. Jag var 11 dagar gammal när jag öppnade mina ögon och vägde 9,4kg när jag flyttade till min husse&matte! Min pappa är Egebaek's Lots of fun(Amadeus) och mamma är Ålyans princess Isolde (Isse).




Som liiiiten valpis! 4v gammal

Dags för hämtning. Sitter o trycker med syskonen. (längst till höger)
Bus!!!

Galen Ruff

Dags att åka hem...

Dan efter kom faster på besök med Razzel! Vårt första möte! Razzel ser lite förskräckt ut :)

Spanar lite...

Sova gjorde jag mycket...lixom alla andra valpar... På många olika ställen och sätt...



Fina kusinen!

Jag fick följa med och hämta Aldo. När faster tog honom som omplaceringshund. Vi är bästa kompisar nu!!

prova nya saker gillar jag

Och se allmänt söt ut!

Som valp sov jag i fram. Får tyvärr inte plats längre :)

Dessa tindrande ögon....svåra att motstå...
Fick leka med Salli som är en liten njuffetjej....



Lärde mig tidigt att dela...

Och att bli fönad. De gillar jag!!!



ett måste när man har lekt i snön

Så kelas vi en hel del husse o jag!

och skrattar...

En dag fick jag en bur...men den växte jag fort ur...
som sagt...prova nya saker.

dessa ögon...

träna har vi gjort en hel del! Faster har ju sina kurser! har hunnit avverka valpkurs, unghundskurs, prova på dag, handlingskurs, kantarellkurs(2ggr) läsa hund kurs och första hjälpenkurs. Koppelkurs blir nästa!

Min första utställning( och enda) fick placering 1. Duktig jag va!!



Annars gillar jag kartonger!



och sitta fint ( fått lära mig de då matte tar kort JÄMT)
Promenader har det blivit många...


Nu får ni fortsätta på nästa inlägg :)

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar liten charmör du har! Har varit sugen länge på att skaffa mig en new foundland.. men jag bor i lght så det känns inte rättvist, men gud så vackra de är!! Kram och gratta bebisen från mig!

    SvaraRadera
  2. Grattis Ruff på din födelsedag! Vad roligt att se så många bilder på dig från det du var liten tills nu när du är så stor. Ha det bra!!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!! i efterskott...Vad underbara kort på Ruff.

    Hoppas ni får en trevlig helg!
    /Kerstin & Nemo

    SvaraRadera
  4. i efterskott vi sjunger för ruff jag må han leva..

    hipp hipp hurra hurra hurrraaaaa...

    vilken underbar goding du är..vilka foton.. helt udnerbara..

    vilken sötis vilken härlig pralin du är.. jaa graben tiden går fort men uj så mcyket du hunnit med redan.. jisses.. du kommer bli världsvan på det mesta du det ser ju vi här å nu .. hoppas du har en underbar dag även idag.. må så gott vännen .. pussar å kramar i mängder till dej vår charmiga härliga underbart söta nuffevän..

    SvaraRadera
  5. Grattis på ettårs-dagen i efterskott! Många härliga och roliga bilder på dig=))))))
    Läste om det där du skrev i min blogg om din svägerska "letahundkurs" ja, jag skulle gärna vilja testa vad hon kommer fram till att vi kan ha för hund. Jag tror jag själv börjar få koll på vad det ska bli men det är ju intressant med fler tips, kanske hon har en superbra idé=)
    Men hur kommer jag i kontakt med henne?

    SvaraRadera