lördag 14 november 2009

Invigningen

Hejhej! Nu måste jag ju få berätta om fasters fina invigning! Vilken dag och så mycket folk det kom! Simon&Tomas kom starx före 10 och fick en rundtur. Jag satt inne i en box på hunddagiset med Razzel och Aldo. Var nog bäst de för vet inte riktigt hur jag skulle hunnit med att hälsa på alla annars. Fick de komma till mig istället. Men jag blev tvungen o göra mig hörd ordentligt den första stunden :) Iaf, Simon&Tomas signade fasters Café vägg, jätte snyggt med guldpenna. Sen fick de klippa bandet och välkomna alla in. De var så trevliga och pratade med alla och hälsade på hundar titt som tätt. Och oj vad med folk de kom! Tidningen som var där uppskattade att de var över 1000personer under dagen! Hmm.... klockan 11 var det dags för rasparaden. Matte och husse var lite skeptiska hur det skulle gå med alla dessa hundar som var överallt. Men det gick, fast med fart och kanske lite skällande och lite dragande i kopplet. Tyvärr inga kort på det men det kanske kommer :) Så såg ganska många lite rädda ut när matte kom i släptåg med mig, frustande, dreglande med nosgrimma och som sagt skällande =) Efter de så fick jag vila i bilen. Blev så trött av paraden och alla människor som stod o tittade på oss i boxen. Nu får ni kika på alla bilder!!!





fin gruppbild på ett glatt gäng.

visning av lokalen

så signade de vägggen

snyggt!!!

tjusiga kassadisken

dags att klippa bandet!!!

mycket folk var det...

det var fullfart i cafét

och i affären...

och i trimmet...

lite mingel...

ute så kunde man åka häst och vagn

och få sällskap av de underbart söta corgisarna!

när de flesta hade gått fick även jag komma ut och hälsa :)

lilla Tilda och jag :)

Lite mys finns det alltid tid för...

faster med sin fina blomma hon fick av oss i familjen!

6 kommentarer:

  1. Himmel o pannkaka - vilket ställe! Tror att jag checkar in på någon veckas spa-behandling! Skulle behöva lite avkoppling efter allt ståhej här hemma i höst... PS Gillade dregelsträngen skarpt... Det är min kille det! Pappa Amadeus

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken invigning!!! Va kul att det kom så mycket folk! Hälsa faster ett stort lycka till från oss!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilket fint ställe din faster har öppnat!
    Kul för henne att det kom så mycket folk.
    Lite dregel har aldrig skadat. Så gullig du är Ruffe när du sitter brivid hussse.
    Kram Labbe

    SvaraRadera
  4. men åhhhhhhhhhhh sp häftigt så fint så stoort å vad mycket folk ..tänk att simon å thomas var där å invigde det hela vi är så avis att vi inet fick vara med (å matte är ännu mer avis hon diggar dom ju som attan)..

    du har en snäll faster matte å husse.. ja nu kan vi förstår du hade det helmysigt innan invigningen.... men hur kul ska du inet ah sedan nu när det är öppet..affär med amssa saker i bara å hämta det man vill ha..ujujujjjjj så coolt.. men hihi det där bakaret såg liite litet ut för oss nuffar..sicken otyr då kan du inte tjyvbada själv ;) ja det där du verkar bli en hitgrej så hälsa faster lycka till å har vi vägarna förbi så ska vi självklart åka dit å ha skoj.. må så gott nu ni alla.. å tack tusen atck för du visa upp foton det var ju kanon för oss som inet kunde vara med.. puss å kram till er alla... den stora buspralinen benzon med lillsnorren snobben ;) ps hehe matte lägger inte ut de där värsta dreggelbilderna då skulle ju folket sluta komma på besök säjer hon .. men nångång framöver å för dej ;) ..ska hon visa hur mina härliga dregeldagar kan se ut här hemma...ds tjingeling turgrabben

    SvaraRadera
  5. Vilken heldag du fick vara med om!! Och vilket paradis! GRATTIS!! på födelsedagen!! Tänk att vi har blivit 1:år!
    Nospussar Brorsan Buster & Helena

    SvaraRadera
  6. GRATTIS PÅ 1 ÅRSDAGEN.
    Hoppas att du får många presenter och en god tårta.

    Nospussar Labbe matte skickar många kramar

    SvaraRadera