söndag 6 december 2009

2:a Advent

Hejhej och hoppas att ni alla haft en trevlig 2.a advent! Igår var det julstök här hemma kan jag tala om! Farmor kom hit på förmiddan och med gardiner och glitter för hon skulle hjälpa matte och julpynta. Så de åkte till Rusta och inhandlade en massa grejer + färg för de skulle måla om lite i köket. Har varit nån ful rosaaktig ton som skar sig med allt annat. Men nu är det tjusigt vitt :) Perfekt för då syns mina dregelstänk dessto bättre *hihi*. Mitt i allt stohej ringer faster och säger att även de är påväg för de ska på kalas o kan inte Razzel&Aldo få vara hos oss en liten stund. Jo men visst 3 hundar i en 2.a med gardnier, färg och glitter. Kan ju inte bli bättre. Nej då de gick så bra så! Sen kom faster tillbaka och så fick hon prova min nya furminator borste. Hon var lite skeptisk eftersom den är rätt dyr o köpa (ca 500kr) och de finns liknande borstar som är hälften så dyra, men den är verkligen toppen! Så kan jag varmt rekommendera! Är de nån som är sugen kan tipsa om att ni kan buda hem en på tradera :) matte fick sin för 143kr :) Iaf fick Aldo en ordentlig genomkamning o de lossna så mkt hår.
Nu är det SUPER fint här hemma med alla gardiner och ljus och bäst av allt, de tjusiga snö fönstren farmor fixat till! Kan man låtsas att de har snöat för här verkar de då aldrig komma snö!
Idag har de stått julklappshandel på schemat men jag fick stanna hemma ett par timmar. Sen har vi bara myst framför tv:n. Denna vecka är matte ledig(om hon inte får vika lite) så de är jätte skönt, kan vi göra en massa skoj!

Aldo blir "furminated"

Tadaaa...okej ser inte sp jätte glad ut men men

gullig tomte

Här hade jag tryck in mig. Matte o husse undra hur jag i allsin dar har lyckats eftersom de är väääldigt trångt att ens komma in där utan att flytta på bordet. Men jag fixar allt!

Tadaaa igen! Juligt köksfönster. Hmm min hemma fixade matbar är kanske inte den tjusigaste men någon har skvallrat om att tomten kanske kommer med en ny.


Hörre husse, drick upp colan så jag kan få flaskan!

en liten puss kanske skyndar på?

Tjusig kille

trött kille på sin favoplats...

badrumsgolvet....
God natt på er!!!

7 kommentarer:

  1. Ah, en Tomtekompis till min Nisse, vännen! :) Jag saknar din vanliga blogg, men det är kul att läsa om Ruffs liv också. Hoppas jag får träffa honom när jag kommer hem, jag har ju inte sett honom mer än på bild än...

    SvaraRadera
  2. Så jula fint ni har gjort . Det är klart att vi njuffar får plats över allt, anners gör vi plats.Och så gullig du är när du ligger i badrumet.
    Ha det bra kram//Labbe

    SvaraRadera
  3. Du måste ha världens goaste tassar!!

    Så julmysigt ni fått!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint ni fått det inför julen, men vad har du tänkt att göra med flaskan när din husse druckit upp innehållet?

    SvaraRadera
  5. Så himla fint ni har gjort hemma hos er!!!
    Jag måste väl tacka för att du tycker att jag har god smak ang. lampan jag köpte till matte o husse....Den har jag köpt på en liten affär som heter 'Presenten' här i Piteå, den var inte jättebillig, kostade mej 995 spänn! Men det var den värd!
    Hoppas ni får en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. asssåååå då är bara såååå skööön grabben så mysiga foton så härligt fint ni ficvk oxå med alla juliga prylar.. hahahahhh ja hur 17 kom du in där vid bord å soffa.. knepigt måste det varit heheh.. ska hålla tummen för dej på torsdag.. amtte letar nu febril efter mailadressen den finns ju i ett inlägg så var berädda snart kommer mail till er.. iaf innan fredag sa hon att hon skulle få iväg det.. låt oss nu se om hon fixar det ;) kramar om er alla å den dära farmorn du har skulle vi behöva ha hem hit oxå..så snäll å go som hon är så kanske hon kan få till lite fint här hos oss oxå ;) pussiz från benzon å snobben med matte annie

    SvaraRadera
  7. har tänkt på ruff idag hur gick det..hoppas allt är bra nospussar til guldklimpen..// annie

    SvaraRadera