fredag 11 december 2009

Idag är vi glada!!!

Hej allihop! Igår var vi till Audell på en kontroll efter denna hösts medicin intag! Jätte kul när han tittar på mig o säger att de här var mycket bättre än vad han hade väntat sig! Så klämde han lite på mig och sa att de fortfarande var svullet och fullt med ledvätska där de hade operetat, och att de förhoppningsvis har lagt sig till våren! Nu blir det halv dos Rheumocam (smärtstillande) fram till mars/april då det blir återbesök. Ser det bra ut då kan vi kanske sluta helt! Toppen toppen! Sen följde han med oss till bilen och tittade när jag gick och oj oj jag bara flöt fram i mina steg! Så matte var så glad så när vi åkte därifrån!!!

På kvällen var vi iväg till hunddagiset Tusen tassar här i Väsby. M&H letar som bara den efter någon som kan passa mig när de båda jobbar. Men det är inte helt akut då vår granne har erbjudit sig att hjälpa oss i jan/feb. Vilket passar utmärkt då vi har lite mer tid att hitta en bra plats för mig, och jag tycker så mkt om min kära granne :) Iaf så såg de bra ut på dagiset. Alla hundar hade egna boxar vilket kan vara bra då jag inte kan busa hela tiden. Så var det två promenader och lek i rastgården. Och på somrarna går de iväg och badar när de finns tid. Nu fanns det ingen plats ledig men som sagt får hoppas de dyker upp en! Matte var lite orolig vilket intryck jag gav då de inte har någon kölista utan tar in de hundar som passar gruppen. Jag skällde nämlingen som en tok på allt och alla och husse fick kämpa för att hålla mig =) Men tjejen vi träffa sa att det var helt okej o att jag verkade vara en mycket trevlig o snäll hund och de flesta var exalterade vid första mötet. Och jag är ju så snäll, så de bör ju inte bli någre problem!

Snart kommer faster hit med Aldo&Razzel! Jätte kul! De ska sova över och imorgon ska de på hundmässan i Älvsjö. Fick förfrågan om matte o jag ville sitta och visa upp mig på rastorget. Hade varit en ära men matte tycker att de skulle passa bättre nästa år när jag är lite lugnare(tror hon ja) hihi.


Vilken puss!

Hörs sen!!!

5 kommentarer:

  1. Hej! Vill du vara med och tävla om valfritt smycke, whiskeyglas eller kanske en tröja från nova star, kika då inte här: mukisannica.blogg.se kram

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    va skoj att höra lilla gubben nu blir kennel matte glad!!!!!
    Håller mina tummar för dig!!!
    Hälsa matte att jag hoppas på att få se henne imorgon på mässan!!!!!
    massa kramar till er alla
    kram Gela

    SvaraRadera
  3. såå underbart ruff att få dom härliga orden av vet.. grtatis då är du snart pigelin helt å hållet elelr hur.. å långt till april rä det ju niet nääää månaderna går så himla fort just nu så snart rä det dags igen då på återbesök å få fint med beröm.. är sååå glad för din skull men ta det vackert nu frmaöver inet hetsa upp sig å bli malig bara ;) lugn å fin okej..

    faster hehe jaa tyvärr vet jag ju inte vad de där figurerna är för några men tror säkert hon har rätt sånt brukar fasrar ha serru ;)

    dagis men så skoj.. klart du är snäll å klart man blir ivrig du ville ju bara visa de andra att du ville börja där å tala om för dom att lek å bus å bad är vad du längtar efter.. så snart är det nog din tur ..

    mässan utställningar det trodd ejag att ajg skulle kunna gå på emd både den stora å lilla nuffen här..men stora är som dej lite kakig ;) eller ja du vet skälig så där sprack det.. ivirig oxå men snällaste vovven som finns.. lilleman ja han får nog vänta han me då se sig om i stora välrden.. men hoppas på det gör ahn då syskon å ammman hanses är ofta på såna fina tillställningar å får priser tom, ;)

    nu äre kväller här å vi hoppas få lite vila ... önskar er allt gott en fin å hälrig lördagskväll å njutfull å mysig luciadag i morgon.. hälra faster så gott från oss alla hennes ord värmde i hjärtat.. krma å nospussar till er alla från oss alla.. Annie benzon å lilla snobben

    SvaraRadera
  4. Det är med lyckotårar min matte läser om att det gått framåt för dig och att Audell sa det såg fint ut. Min matte är nämligen ganska hönsig och den sista tiden har gråtit titt som tätt. Hon blir lika glad för att du mår bra och säger att hon vet hur det känns med oro att behöva ta bort sin älskling.
    Kramis till er och lycka till i tillfrisknandet! Hoppas åxå du får ett fint dagis snart.

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara nyheter Ruff! Vi blir så glada att vi får lust att fira.. Ja! En äppelpaj får det bli..var Ni här skulle Ni få smaka!

    Många varma kramar från Oss
    // Kattie & Gus

    SvaraRadera