söndag 27 december 2009

God jul (i efterskott)

Hej på er! Vilken julhelg det har varit! Har mesta dels bestått i att äta :) vilket passat Ruff alldeles utmärkt! Väldigt ledsen över att vi itne bloggat tidigare! Och jag glömde såklart minneskort i kameran till julafton men fick låna svärmors kamera och Camillas så det togs en massa kort. Men såklart jag har glömt o lägga in dem på datorn. Men såg att Camilla lagt ut några bilder så jag snor dem från henne.

Nu får Ruff berätta om Julafton!
Vaknade utvilad rung halv 10 tiden och fick mig lite mat och en promenad i snön. Första jag gör när jag kommer ut är o går till snöhögen och stoppar ner huvudet så långt de går, sen står jag så en liten stund o svalkar mig. O når jag tittar upp har ja snö långt in i nosen. Sen blir det en hel del skutt i den djupa snön. Sen kan jag gå en liten bit varpå jag kastar mig helt galet i snön o rullar runt. Älskar denna årstid! Vid 12 tiden kom faster med familj och jag kunde lattja lite med kusinerna på altan. Sen kom husses bror Johan med sin rottis/schäfer tik Troll som då fick vår fulla uppmärksamhet. Dock ledsna hon ganska snabbt o sa ifrån. Efter Kalle blev det promenad i den härliga snön igen! Och n'r vi kom hem blev det paketöppning! OJ så roligt det var! Alla paket husse&matte öppna fick jag hjälpa till med, sen kom faster med ett paket till bara mig från farbror Johan! En sån där vattenleksak Wubba lr va de heter! Blir perfekt i sommar! Så fick jag några ben och knotor och leksaksboll samt blinkande reflex. Och så hade jag ju allt papper som fanns runt om hihi! Ja sen satte sig alla i tv rummet för matte hade fått ett tvspel, Buzz som de spelade. Mycket roligt! Frågesport för er som inte visste det. Vi vovvar gick ut på altan med våra knotor och mumsade på dem! Dagen efter sov vi ända till halv 12! Trötta var vi verkligen!
Nu är vi hemma i Väsby igen och har packat upp alla saker och ätit god mat. Åker tillbaka till Östhammar på tisdag eller onsdag!


Vi 3 framför farmors sagogran!


God jul till er och ett gott nytt år!

6 kommentarer:

  1. godmorgon god fortsättning å sååååå underbar julhelg ni haft wowwwwww vilken fin gran ja det var då verkligen en sagogran.. å så fina ni är där alla tre..å snälla oxå som inte ens vidrör alla apketen ujuj skulel varit jag det..snobben hehe..inte ett apket hade varit helt..asg.. jaaa det var evrkligen kul å få lite updatering från dej ruff..här har man suttit å undrar hur du haft det emn förstår ju att man vill va emd släkt å vänne ri första hand å inte sitta vid datorn en sån här myisg å fin helg... ha det nu så homla bra mellandagarna snart äre dags för å skåla in nytt år..sååå skoj.. nospussar å kramar till er alla.. från oss alla ..snobben benzon å matte..ps superstor kram å puss för du kom förbi å grata mej.. japp nu är jag stoooora killen precis som du ..hihi.. ds

    SvaraRadera
  2. Hallojsan Ruff!

    Vilken underbar gran din farmor hade. Vid granen sitter tre vackra hundar och väntar fint på julklappar och är så duktiga. Förstår att du har haft en skojig julafton.
    Önskar er ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram Labbe med matte

    SvaraRadera
  3. Låter ju som du haft en riktigt bra jul, precis så som det ska vara!

    God fortsättning till er!

    SvaraRadera
  4. Ni verkar haft en underbar helg och vad fina trion framför granen är!

    Ha det bra!
    GOTT NYTT ÅR!!!

    Kram
    Kerstin & Nemo

    SvaraRadera
  5. annie å nuffekillarna29 december 2009 kl. 21:12

    halloj vännen ..men åhh så fruktansvärt .. vilken upplevelse... en chock eller hur.. hur man kan låta en liten nuffekille få gå så.. hoppas uppfödaren iaf sa lite vett å etikett till dom oxå.. men..hur ska det gå nu då för den lille killen?? stackars pojke.. förstår du nu är upprörd å mår dålig det gjorde jag direkt när du skrev hos mej.....hör du nått mer så skriv gärna igen..
    nu kan jag ju inte sluta tänka på honom...

    hoppas allt är bra med er.. här äre lite upp å ner.. mest upp som tur va.. snobben börjar gå på benet nu.. blir glad att se han göra det.. men trött är han å blir efter han varit ute.. nu rä han så glad och har mer energi.. det ger mej / oss styrka ..snart ska han in igen på röntgen håll tummen för oss igen då..

    ha en fin å mysig morgondag..må gott å krama om lilleman å ge han massa nospussar.. // annie

    ps i närheten av oss fanns en nuffekille på 3-4 år ute på blocket häromdagen.. en svart nuffekille.... kika på annonsen om du är intresserad.. ringa å fråga om honom kan man ju alltis göra...nästan så jag ville göra det.. men hehe.. två får räcka säjer gubben.. ..ds

    SvaraRadera
  6. gott slut önskar vi er.. vi hoppas ni har det riktigt myisgt å fint idag på nyårsafton.. önskar er ett gott nytt år vi får hoppas att vi alla får ett betydligt finare å bättre år då ed friska å krya vovvar.. ha en underbar dag.. massa kramar nospussar från oss alla till er alla.. annie benzon å snobben

    SvaraRadera