tisdag 26 januari 2010

En ny start

hej hej! Igår var vi till Anna Holmgren på Arninge djurklinik. Gick mycket bra. Hon kände lite på mig o sen prata hon en lång stund med husse och matte. Tyckte de var lite tråkigt o lyssna men de hade ett fönster ut till väntrummet som jag satt o kikade ut genom. Iaf har de kommit fram till att jag ska få simma hel mitt liv ut vilket jag tycket är toppen! Nu börjar vi med 2-3ggr i veckan och efter 6v blir det utvärdering för o se hur de går. Så har M&H anmält sig på massage och stretching kurs som blir av så fort de hade nån mer som ska gå. Sen beställde de en lasergrej som kostade en slant men som ska vara bra för muskler och leder. Något som man ska använda dagligen. Husse har lite dåliga knän så även han ska prova. Sen blir det ABSOLUT inge lek framöver med andra hundar. Usch va trist! Bästa som finns är ju o springa med Aldo :( På torsdag ska vi på vårt första pass med instruktör i poolen. Ska bli kul! Matte ska ta med kameran så ni får se.
Annars går de bra om dagarna. Roger är här en stund o håller mig sällskap eftersom ja inte får gå någe längre. Har dock börjat med en dumhet (säger matte), även om jag gillar de! Hoppa och skutta upp på Roger! Vill ju visa så glad jag är när han kommer. De har resulterat i att jag har haltat lite, inte bra alls!
Bjuder på lite bilder från helgen!

Ett nytt gosedjur!!! En söt kanin!
Mysssss


Och i helgen var vi som vanligt hos farmor. Vaktade lite på altan.

På besök var Emelie som hade med sig Hugo.


hej hej!!

6 kommentarer:

  1. Lilla raringen... Va nu rädd om Dig!

    Vilken tur att du har världens bästa matte och husse som tar hand om Dig på så fint sätt.

    Puuuschhar från oss
    // Kattie & Gus

    SvaraRadera
  2. Hallojsan! Ser att du gillar snö som oss ;) Matte blev nyfiken på lasergrejen.

    Kramisar!

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar som går för att du ska bli så frisk som möjligt snart, snart, snart <3 Hälsa Husse och Matte så gott ifrån mig:)

    /Ella*

    SvaraRadera
  4. Hoppas vattenträningen går bra så du snart blir bättre, för bus är ju sååå kul.
    Tur att du har så underbart husfolk som ger dig det bästa!

    Kram
    Kerstin & Nemo

    SvaraRadera
  5. Nämen stackars dig Ruff. Det bästa som finns är ju att leka och busa. Promenader är ju inte fel det heller. Hoppas att simträning gör ordentlig nytta så du blir frisk och stark snart ! Slickepuss från Wille.

    SvaraRadera
  6. Men hej Ruff! Du var mig en rejäl kille. Jag har inte träffat någon så stor som du sen jag var liten valp. Synd att du tydligen inte mår så bra, men det verkar väldans spännande att få simma i bassängen! Kram och krya på dig från Rudi.

    SvaraRadera