fredag 29 januari 2010

Vattenträning

halloj! igår var de vattenträning! Matte lyckades få en snabbare tid så de var ju toppen! Men blev inga bilder i vattnet tyvärr. får försöka hinna med de till nästa gång. När vi kom dit fick de sätta på sig gummistövlar och sen blev det till o duscha av mig. Sen berättade istruktör Lena lite om vad som skulle ske. Så fick jag en flytväst(den största givetvis) ;) och sen blev det dags att gå upp för rampen och i vattnet. Inga problem i stort sätt. Tvekade nån minut innan jag sakta gick i vattnet. Sen fick jag lite panik! trodde jag hade glömt bort o simma så jag plaskade mycket men de gick bra. Sen simma jag som en tok :) jätte kul. O matte och husse sprang runt poolen o ropa! o när jag kom fram ja då sprang de åt andra hållet. O ja sprang fick de göra för poolen var inte så stor o jag simma ju så fort :) Efter 2min fick jag vila. Lena höll i mig och de såg rätt lätt ut tyckte matte så de ska hon väl fixa själv sen till de blir dags för självsim. Ligger då vid poolkaten o vilar men sekunden innan jag nådde kanten gjorde jag ett par jätte plask så både husse och matte blev dyblöta. Sen simma jag 1min och vila och sen 1min till. Sen var jag helt slut. Blev det dusch och föning. Så fick jag massa smarrigt godis. Ska tillbaka på tisdag! Skoj de ska bli!

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Ruff!!! låter som att träningen kommer gå jättebra, det är tur du är en njuffe som gillar vatten...

    Ha en trevlig helg!
    Kram Kerstin & Nemo

    P.s. vi har kalas ikväll för Shamrock som fyller 8 år!!!d.s

    SvaraRadera
  2. Bästa träningen alltså! Jag var med och tittade på när Zeldas syster Signe var på Strömsholm och simmade, det är kul att vara med och se hur det går till.
    Detta får vi hoppas gör susen för Ruff-grabben:)

    SvaraRadera
  3. Jag hittade till din blogg, Ruff :) Kram från Simfröken Lena.

    SvaraRadera