torsdag 7 januari 2010

Lite ändrade planer?

Idag var jag lite ledsen skvallra grannen om till husse. Men de är kanske inte så konstigt. Har knappt varit själv en sekund de senaste veckorna och idag lämna matte mig 3timmar innan Emelie kom. Men då blev jag mycket glad för hon hade med sig jack russeln Hugo. Så vi fick leka nere i rastgården! Jätte kul! Sen fick jag va själv ett par timmar till innan husse kom hem vid 3. Imorgon är ju husse hemma hela dagen så de känns bra.

Sen får vi se hur de blir med dagmatte biten. Sent igår kväll börja matte o maila med en tjej som hon hittade på blocket som ville vara dagmatte. Så visade det sig att hon bodde där nere vid rastgården så de va ju jätte nära. Hon hade en Eurasier tik(Nea) 9mån och en Corgitik (Aylen) på 4mån. Så nu på kvällen bestämde vi träff för o se hur vi gick ihop och om tjejen kunde och ville vara med mig. Och de verkade funka galant. Tyckte mycket om henne för hon hade massa godis med sig. Finns väl lite åsikter om mitt beteende när jag möter andra hundar men de kommer gå bra tror både husse och matte. Vi tränar ju hela tiden :) Så iaf bestämdes det att vi skulle ses en sväng på söndag. Tyckte så mkt om både Nea och Aylen så tror de kommer gå toppen! Men antagligen kommer Roger att passa mig varannan dag eller nåt. Vi får se :) Skönt iaf att det finns de som har tid för mig i väntan på dagisplats, då M&H jobbar .

Så är första mötet med Anna Holmgren bokat! Måndag den 25jan så de är rätt snart! Ska bli kul och det ser vi framemot! Nu friska tag ska tas!

Tack för alla kommentarer! Jätte kul när ni skriver så många rader till mig :) Hörs imorrn!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att det löser sej med hundvakt! Anna Holmgren är super! Var hos henne en hel del efter Kenzos korsbandsoperation=)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Hoppas nu att det löser sig på bästa vis för Ruff med hundvakt.

    Jag tycker Ruff är lik sin pappa med sitt kraftfulla huvud, sååå mycket uttryck. Du skulle se Amadeus när han rör sig ...åhhh.. han flyter fram.. Glömmer aldrig när jag såg honom första gången, gick inte att ta ögonen ifrån honom. Att han sedan är dögoooooo!! Ja, det gör inte saken sämre.

    Gus han växer så fint, sakta och säkert. Jag tror det kommer gå bra och jag försöker att inte oroa mig då jag , som Du vet, har dåliga erfarenheter sedan Sam som spökar i mitt huvud ibland.
    Tänk att man kan komma att älska dessa varelser så innerligt- busfrön som de är hi, hi...

    Många varma kramar till er
    // Kattie & Gus

    SvaraRadera
  3. Vilken tur jag har som har matte eller Husse hemma. jag behöver inte vara ensam särskilt mycket.

    SvaraRadera