onsdag 20 januari 2010

tjoho!

halloj! längesen sist! Datorn krascha förra veckan men nu har husse fått en ny tjusig bärbar. Matte jobbar på förfullt och är så trött när hon kommer hem så hon nästan somnar på en gång. Undrar hur de ska gå när hon själv får barn :) För mig går det bara bra med min dagmatte Roger. Vi körde en testvecka förra veckan och de funka fint. Har även varit uppe hos honom ett par gånger och det första jag gör då är att äta upp kattmaten, mumsigt gott! Annars har vi busat en hel del i snön Roger och jag. Inga kort knäppta tyvärr men matte ska fråga om han inte kan ta nåt på dagarna. När matte kommer hem är de så mörkt här så blir inga bra kort.

Hmm ja och vi har ju burit ut badkaret! Så nu har jag blivit bada här hemma, gick väldigt bra och de va rätt skönt faktist. Nu ska vi ut o leka lite matte o jag!

5 kommentarer:

  1. Låter som om Ruff har det riktigt lyxigt på dagarna- kattmat är ju en delikatess...

    Ja, få se hur det går med två herrar första gången de ser en löptik - men med mental träning för både matte och hundar ska det nog gå :). I värsta fall får man gå dubbla rundor någon vecka.

    Ha det bra!
    Kram Kerstin & Nemo

    SvaraRadera
  2. Hej Ruff ! Visst måste jag hälsa på nya kompisar. Jag tittar in lite då och då här framöver ! ha nu en riktigt busiogt härlig morgondag ! Det ska jag !

    SvaraRadera
  3. Hej på Er!

    Jo, nu ska här resas med Nuffe... spännande att se vad han tycker om att campa.

    Micke och jag brukar resa i Europa på motorcykel om sommaren men i år får husse resa själv för att sedan följa med oss, matte och Gus, med bil ut i Europa. Danmark för att sedan bila ner i Tyskland men vi får se, tar en dag i taget.
    Men Du! Jag läste om Nuffen Molle han hade behövt 5 st sprutor för att bilda antikroppar och få giltigt pass??? Oj, då är det inte säkert vi hinner till sommaren. Ja, ja... Öland är ju fint så det ordnar sig alltid!

    Jag tror att passet kommer kosta 1500-2000.( om vi inte behöver 5 sprutor då...)

    Ha det så gott

    Kramisar från Kattie & Gus

    SvaraRadera
  4. Kul att det går bra för dej med din nya 'dagmatte', kattmat går ju inte av för hackor!
    Snart blir nog din matte piggare, hon måste ju få lite tillvänjningstid och i takt med ljuset ska du se att det ordnar sej!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Nämen så kul med en dagmatte! Det har inte jag nå´n... ska nog önska mig en=)
    Sjukt tråkigt med datorkrasch:(

    SvaraRadera