onsdag 6 januari 2010

Första veckan detta år

Hej hej! Har haft datakrångel med virus här hemma! Jobbigt värre! Men har lyckats lägga in lite bilder iaf! Jag hoppas att sommaren aldrig vill komma! För jag äslkar verkligen snön! Eller joo okej...bada är ju inte helt fel men ja tror faktist att jag gillar vintern bättre. Matte tycker de är helt okej men -25 behöver de inte vara, -10 räcker. I helgen fick husse för sig att matte och farmor skulle promenera med mig ute på åkern. Skulle säkert vara bra för mina leder att i lugn takt få gå i snön då jag då lyfter ordentligt på benen. Givetvis fick jag vara lös en liten stund oxå och vad händer då? Jo jag kutar runt som en idiot och slänger mig i snön och jagar farmor och matte. Och när vi var påväg hem möte vi faster!!!


Underbara snöööööö

Nu kommer jag matte!!!!

Wieeehooo

se upp farmor!

Ja de här är livet!

Blev en väldigt ljus bild de här?



Annars har vi varit här hemma i Väsby. Och vilken kall vecka de har varit o kallare skulle de väl bli? Jag trivs iaf. Så fort vi kommer utanför dörren så slänger jag mig i snön och rullar. M&H har trott att de är för att de luktar så gott men så är de nog inte för ja slänger mig nästan hela tiden och inte där någon har pinkat lr gjort något annat trevligt :).

Rulla lite här...

Svalka lite där...

Ahhh..nu är man nerkyld!

Och när vi är påväg hem vill jag ha mattes vante. Skiter i om hon får frysa *hihi*

Ruff ska jag ta vanten?

Ruff? Frågar matte igen men jag låtsas inte höra...


Spanar in lite folk istället...


Spanar lite här med...

Jo då... jag har vanten i munnen men de syns inte *hihi*


Ja sen fick jag vara själv en stund medan matte åkte ner till intersport och köpte nya vantar som hon ska ha imorgon när hon börjar jobba. Kan vara bra med ordentliga vantar då när det blir till o va ute många timmar. Så hade hon köpt såna där amrbågsstödband till mig. Vi ska beställa back on track produkter men de här kostade inte så mkt och de tänkte testa lite först o se vad jag tycker. De ska hjälpa till o stabilisera mina ben och hjälpa mitt tillfrisknande lite fortare. Imorgon ska matte även ringa och boka tid så vi kommer igång med simmandet! Ska bli jätte kul! Marie Söderström Lundberg som talade på föresläsningen som matte och faster var på för inte så längesen hade ju skrivit några böcker om just hundar och rehab. Nu såg matte att de var en medförfattare, Anna Holmgren och de är hon som jag ska få gå och simma hos om vi nu får en tid. Så de känns mycket bra så håller tummarna för att vi inte får vänta allt för länge!



Ja de var ju ganska bekväma måste jag säga.

Nej de är inte snö jag har lite här o där utan lite dreggel *hihi*
Imorgon börjar matte jobbet och Emelie kommer hit och rastar mig! På fredag är husse ledig så vi ska vara i garaget hela dagen! Och på måndag börjar allt jobb på riktigt kan man säga för M&H. Då kommer grannen Roger att ta hand om mig. Kommer bli jätte kul för jag tycker så mycket om honom! SÅ de ser jag framemot!

4 kommentarer:

  1. Hej din stora goa nallebjörn!!! Vilka härliga tok-bilder på dej...man blir glad i hela hjärtat när man ser dej busa i snöööön!
    Ja, här är det kallt, just nu -22 och det talas om att det ska bli ännu kallare, så det blir inga långa kuliga promenader. Nåja, jag ska först bli bra i magen och det är på god väg, köttfärsen är god men jag får ju så lite!
    Ha det bra så länge och hälsa matte att det är bra om hon klär sej ordentligt på jobbet!
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  2. whiiiii här kommer vi inskuttandes .så avis vi blir frö du får sprinag fritt på åkern i al denna hälriga snöööö.. rulla å rula åhh så kul.. ja vintern är bra hälrig.. sååå många härliga foton matte bara tjuter här av skratt å sitter å åma sig .. såååå söt kolla men oj..typ så hela tiden.. assååå vanten är väll det roligaste å sno när man ärute..hihi.. så gullig du är när du har den i mun.. ser ju skitbr aut det där stöden..snobben skulle ah ett på bakbenet för knät men det åkte bara ner hela tiden så nu väntar vi på att det ska fixas nått bättre.. dyrt vare oxå över 500 spänn ..till ingen nytta..suckar matte. ska kolla vad det var för nått ni skulle köpa från kanske det finns till sniben oxå..

    ja nu bärjar det bli normala dagar här oxå fast husse har ledigt idag å i morgon.. kul då får vi åka bil liite mer å längre strcäkor..vi bestämmer nämligen då..asg...

    hälsa faster å atcka för inlägget hos oss vi blir så glada.. ha nu en superskön kväll å en hälrig morgondag.. må så gott å ha nu på de stödet så du blir bra.. puuusssssss å krma till er alla från oss alla..

    SvaraRadera
  3. Jo, jag förstår att alla vill ta hand om Dig fina goa Ruff..

    Jennifer! Är han inte lik sin pappa?? Jag blir sjuk när jag ser hans vackra huvud.

    Hoppas Ni får en bra start på jobbet.

    Kramar från oss
    // Kattie & Gus

    SvaraRadera
  4. Åh vad fina bilder när Ruff springer på åkern. Vad bra att ni kunnat fixa någon som passar Ruff när ni jobbar. När jag skaffade Chapman satte jag honom i kö till vårt hunddagis här i stan, men de sa direkt att det kunde bli svårt eftersom han är så stor och jag har aldrig hört av dem mer. Nu bor ju vi så bra att han är ute i hundgård hela dan, men ändå...dålig stil tycker jag att inte höra av sig alls.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera