tisdag 23 juni 2009

Bad i Kario!

Igår var det ju så varmt o skönt så när husse kom hem så åkte vi ner till hundbadet i Kairo. SÅ härligt! Direkt när vi kom ner så såg vi en fågelfamilj. De va väldigt intressanta, så intressanta att jag fick sitta still och vänta tills de hade simmat iväg och det inte fanns någon risk att jag följde efter. Sen blev det till o hämta lite pinnar och att rent av känna på vattnet. Vågade mig inte riktigt ut och simma men magen doppade jag gärna. Så tog matte av sig skorna och höll mig lite sällskap och då minsann vågade jag! Nu missade ju husse såklart att filma då jag doppade huvudet och kan säga att de va nog tur för hur han skrattade. (Så ni slapp höra hans garv). Iaf så var jag någon centimet ifrån pinne och tog ett kliv till och vips så försvann jag ner under vattnet men steg fort upp som en ubåt och sprang upp på land. Matte trodde att jag hade blivit skrämd för livet nu men jag skakade av mig och sprang sen ner och badade för fullt!


Kikar på fågelfamiljen

Känner på vattnet

Simmar så fint

På denna film så simmar jag en liten sväng, men som ni kommer att se så missar jag den dumma pinnen! Men ni ser även att jag inte gillar ett underlag så jag gick upp och sen snabbt ner igen och fick tag i pinnen. Dumt nog så filmade inte husse min fångst! Hussar kan inte hantera kameror tydligen!

Imorgon ska det bli fint väder igen! Så kommer min dagmatte Emelie hit som vanligt och håller mig sällskap! Bilder från det kommer imorgon!! God natt på er!

4 kommentarer:

  1. Vad duktig Ruff är!
    Zelda & Lillan

    SvaraRadera
  2. Skitsvårt att hitta pinnarna i vattnet....jag får simma på som en galning!
    Matte hälsar o tackar för goda råd, hon ska genast prova detta...(hon är så himla väck på allt sånt här att det är nästan skrattretande...hihihi)!
    Här är det också varmt o skönt, hoppas på mera bad imorgon!
    Sov gott, Tuffe Ruff!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig badfilm, du är så himla go där du simmar runt!

    SvaraRadera
  4. Vad söt, min lilla Max tvärägrar att end doppa tassen, kan bero på att han ramlade i poolen hemma ett antal gånger när an var lite så att husse fick hoppa efter och dra up honom, det är inte alltid så lätt att simma när manfår en chok och helt plötsligt är i vattnet!

    SvaraRadera