tisdag 16 juni 2009

Men Ruff!!!

Så sa matte igår när hon kom hem och hittade en av sina skor sönder tuggade! Men hon får skylla sig själv. Lämna mig ett par timmar bara så där! Inte okej! Eller ja de är väl okej men lite tråkigt att vara själv bara... så måste man ju roa sig på bästa sätt när man har sovit färdigt. Fast husse tyckte de va bra, matte har haft de där skorna så länge så hon behöver något nytt. Hade även tuggat på ett fotoalbum som var tomt som tur va. Idag har det däremot gått bra. Min nya dagmatte har varit här ett par timmar. De är husses brorsbarn Emelie som ska komma och gå ut med mig på dagarna och hålla mig sällskap 2v framöver. Toppen kul!!! Och när hon gick lämna hon några roliga pappersrullar med godis i att bita på.

7 kommentarer:

  1. Men Ruff då! Ajaj! ;D

    SvaraRadera
  2. Zelda var heeeelt hopplös när hon var valp. Vi sprayade allt med ättika som hon ville tugga på och det var det mesta! Det hjälpte, ca. tre veckor intensivt sprayande och sen var det över. Har aldrig efter det tagit nåt hon inte får ta. Även dottern sprayade vi ben och armar på eftersom Zelda älskade att bita sig fast i henne=)Zelda backade direkt det luktade ättika av nåt så det var ganska enkelt, hon valde ju själv att inte bita i grejerna. Men jag vet att det finns hundar som inte bryr sig om lukten och då blir det värre=)

    SvaraRadera
  3. hehe sköön kille du rä som mej.. har redan tuggat i mej nmattes slipins å är på G ordenligt emd husses oxå.. mattes tofflor är mjuka å goa å bita i men nu ruff har hon köpt skohylla..en med lådor å nu finns inga skor å bita i suck..har gett mej in på mina borstar å klotänger ..för jag gillar inet å bli borstad el klippt..men säj det roliga som varar länge..hmm nu har hon låst in det oxå.. såååååå kul å ha vovvevakt .. 14 dar ja då ska du ha skoj orrdentligt då.. min husse har bara en halv dag kvar å jobba sedan semeter en vecka ska bli kul å ha han hemma då ska vbi busa.... å åka bil å se staden å bada ..hmm ja inte i poolen å inte dammen säjer mate för där har jag oxå redan varit massa gånger å det uppskatas inet heller..vad 17 får man göra då kan man undra.. vet du?? varför ha pool å dammar om inte vi nuffar får bada..vi älskar ju vatten eller hur!! jaja.. hare så bra nu grabben å du är sååå duktig med å vara snäll å still så benet blir friskt.. snart är du helt återställ gills om du får spelet totalt då..hahhaa.. min matte skulle inte vilja vara hundvakt då åt dej sa hon.. räcker gott å väl emd mej å mina infall :) må gott här kommer massa buskramar å stora blöta nospussar från en som nu ska ut å försöka å få sig ett svalkande dopp det rä hett nu när solen äntligen kom fram :) // snobben

    SvaraRadera
  4. Tack! Synd att ni inte kom och kollade. Det var som sagt väldigt dåligt väder och hundarna var dyblöta! Men njuffarna tycker ju om vatten så det var lugnt efter de hade varit inne i ringen :)

    Det där med trasiga skor känner jag igen ;)

    Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  5. Ha! Ja de får skylla sej själva när de lämnar framme skor....Råkade ju också tugga lite för ett bra tag sen på mattes nästan nya skor....Det blev inte mycket för jag hann inte klart, men gud så sur hon blev!!! Efter det har jag inte fått en chans, vet inte om jag vill heller.....

    SvaraRadera
  6. sänder masssa midsommarpussar till dej å din familj ruff ah en fin njutbar helg ..// benzon snobben med matte annie

    SvaraRadera