måndag 22 juni 2009

Glida runt i husses bil

Igår var det söndag och fint väder så det blev en tur till mormor&morfar Öregrund i husses fian bil. Var såå härligt och jag njöt verkligen av att det fläktade. Efter besöket så åkte vi ner i hamnen en sväng. Socialträning behövs tydligen för i lördags när vi var här med faster levde jag loppan men skällande och dragande i kopplet och de fick muta mig med korv. Men igår gick det hur bra som helst. UTAN korv! Ja gick så fint så och brydde mig inte om någon alls. Och när vi gick förbi en uteservering så stod det en skylt med dagens tips på som matte läste...o när jag hade passerat skylten nån centimeter dyker det upp en STOR hund. Höll på o kissa på mig, lr ja matte iaf för vi blev så rädda. Men de va en snäll hund och självklart en NJUFFE! Allan hette han och kom från Bellagårdens kennel. Jätte fin kille fast otroligt mkt päls. Hans matte sa "att kan ni tänka er, han är håröm, ja ni kan ju förstå hur de går." Så han hade mycket päls i värmen men såg nöjd ut ändå :)
På kvällen blev det mini makeover på mig. Har lessnat på min pudelklippning vid tassarna så nu fixa faster så att håret är i stort sett jämt och fint. Rundade även till öronen lite. Nu ska vi iväg och bada!!!


Kan säga att när denna bild togs så trivdes både husse och jag som bäst!



När morbror åkte med fick matte sitta o trängas med mig i baksätet.

Nu ska vi åka hem! Tack för den här helgen!






3 kommentarer:

  1. Oj vad skönt det ser ut när du åker med din husses bil, med rutan nere. Det fläktar så skönt, jag blir så avundsjuk

    Många nospussar från labbe. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ni ser snygga ut när ni glider i er fiiina bil...måste var skönt när det fläktar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. men hallåååå haru träffat min kennelmatte Anette ..men åhh då skulle du kramat om henne å puissat på henne från mej...jag är ju från bellagården vette.. träffar du henne nästa gång såååå glöm inte bort det då är du snäll.. åhh så hälrigt det ser ut i bilen ruf ..sällan en annan får ha det så bra.. sitter ju inet i nått säta jag ..en del hare för bra ..hehe.. fast husse har ju ac eller vadd et nu heter så akllt å svalt har jag ändå..men så fin bil som du åker med din husse har jag aldrig åkt.. å lär väll aldrig få gör aheller.. så bra du är duktig med sociala träningen en annan hade oxå svårt å få till det emd å sluta dra.. man rä väll för sjutton nuffe å vi gillar ju å träffa alla tvåbenta som fyrbeta.. klart men blir liite ivrig ;) nu ska jag sussa.. är trött efter en dag i sol å värme.. må gott å ah en fin morgondag.. kramiz från benzon

    SvaraRadera