måndag 1 juni 2009

Hejhej! Oj vad längesen det var jag skrev! Fullt upp som vanligt har vi haft! Matte har varit i skolan, är slutet av terminen nu så det är tentor och sånt som ska göras. Så jag har varit hos faster, farmor och morbror under dagarna. Förra helgen var det ju Österbybruks utställningen, jag fick inte följa med eftersom jag måste vila så fick vara med husse istället. Matte hade sett min farbror på utställningen. Jätte fin var han! Var även en hel del Lagottos där! Herre gud Torsten och Stella ni skulle ha sett. Var nog minst 60st!

Matte köpte även ett tjusigt gosedjur till mig, en sk, "Fåris" en gris som ser ut som ett får. Den har jag hunnit trasa sönder 2ggr nu men matte har lappat ihop den så gott de går. Hmm jo just de! Fick en matta att ligga på av Razzel. Jätte fin var den, men i lördags morse så fick jag för mig att den var perfekt att trasa sönder så jag provade mig fram. När matte kom upp en stund för att hämta frukost och för att jag var så tyst(trodde att jag sov) så var delar av mattan i bitar! De var inte populärt! Förlåt Razzel!


"Fåris"

Lite trött efter allt tugg på mattan

Det har ju varit fint väder med så vi har suttit nere i lilla parken och tittat på folk. Lite socialträning. Får ju inte springa runt ett dugg men vet ni vad! I fredags kväll sprang jag två varv runt en studsmatte och upp för 4trappsteg innan matte fick tag i mig. Inte bra alls! Mattes fel! Och igår och idag har jag haltat ordentligt. Men ringde veterinären idag och fråga men han sa att vi skulle avvakta. De är sånt som händer och kommer säkert hända igen, sa han. Men koppeltvång är verkligen ett måste nu, JÄMT! Ska på rehab träning på onsdag så det ska bli spännande!


Spanar på folk

Nu har håret börjat växa ut ganska på mina ben!

Och igår var det morsdag! Matte fick extra många pussar! Syns på hennes svarta tröja :) lite dregelspår. Vi var i Öregrund och hälsa på mormor och morfar! Fick sitta nere vid buskarna i skuggan.Passade på att möblera om lite i landet, samt att posera framför mormors fina tulpaner som jag sedan la mig på. Äh de hade snart blommat klart så de gjorde inte något. Så fick jag leta filébitar som husse slängde in i busken av misstag. Fick för mig att det växte kött i busken så stod med huvudet där i ett tag efter och letade. Hur ska jag veta att det inte finns något som en fläskfilébuske?!


svalkar skönt i jorden

Sitter så fint brevid trollet!


Där är min fläskfilébuske!

Imorgon ska jag vara själv ett par timmar för matte ska jobba. Men husse kommer hem till lunch och då ska vi mysa! God natt på er!!!

4 kommentarer:

  1. Jösses....60 st lagottos på en gång??!!! Tur att man inte var med i den ringen...!
    Ruff, nu måste du ta det försiktigt med ditt ben, lova det, annars tar det ju en jäkla tid att bli frisk!!! Förstår att man måste få hitta på nåt annat när man inte får springa...som att bita sönder saker...antar att det inte var meningen...;)
    Ta t det lugnt nu Ruffsitufs!

    SvaraRadera
  2. Oj det var många Lagottos det, den konkurrensen hade jag aldrig klarat!

    Var nu rädd om dig så du snart blir frisk, det är (för tillfället) bättre att tugga sönder något än att springa!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Brorsan! Du måste ta' det lite lugnt, det är svårt jag vet "tror inte jag skulle klara det om jag inte fick busa på kvällarna". Kul att din matte fick se morbror kan det ha' varit Herbert " Eagebecks Little Bear" han är jätte tjusig, matte har bilder på honnom. Simma lugnt! Hälsnigar Buster & Helena

    SvaraRadera
  4. Men Ruffe Tuffe, jag som gav dig bädden för att du skulle ligga på den... inte äta upp den, ibland är du lite barnslig *LER*
    Det gör iaf inget du har ju fått Rozzo & Rebuz stora korg som du kan ligga i ist.

    ses på fredag

    SvaraRadera