fredag 17 april 2009

Härliga fredag!


Wow vaknar upp och det är toppen väder! Gud så härligt! Synd att vi inte har någon trädgård =( Men altan dörren får nog stå uppe hela dagen iaf. Igår var det utställningsträning, shopping , bus och badning som stod på schemat. Var ner till djuraffären och fick mig ett nytt fint koppel, ny leksak och lite godis. Sen blev det diverse långpromenader med både husse och matte! Verkligen toppen! Och när vi kom hem blev det rolig badning. Usch gillar inte badkaret här hemma alls! Så försökte ta mig ur ett par gånger. Var helt slut när det var dags för föning så jag somna på några sekunder. Matte fick försöka knuffa runt mig när hon skulle föna andra sidan för inte vakna jag. Ibland kika jag lite med ena ögat för och se vad hon höll på med, och oftast gjorde hon rent borsten för nu har det börja lossa mycket hår från min päls! Men nu luktar jag gott och har väldigt mjuk och fin päls. Ska bli lite badad imorgon bitti innan vi åker upp till gävle, fastnar så mycket skit på benen av någon anledning. Barr, grus, lera, pinnar, mossa, ja ni vet hur det är! Och matte hittade en till fästing igår! På nosen satt den, Fick bort hela men det blev llite svullet så hoppas det lägger sig tills imorgon. På söndag blir det Frontline besprutning.

Nu ska vi ut och promenera i solens värmande strålar!


Bjuder på en bild från i söndags, då kamera sladden fortfarande är borta.

4 kommentarer:

  1. Vilken stilig brorsa jag har! Grattis! idag fyller vi ju' 5 månader, tänk vad vi vuxit.
    Lycka till på utställningen!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till i morgon, de kommer inte kunna motstå dig!!

    SvaraRadera
  3. Spännande att få höra hur det gick...
    Trist med fästingar men de kan väl ha vissa problem att krypa långt ner i din tjocka päls! Du har föresten blivit så stooor....
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Oj! Ruff har blivit så stor!

    Kram

    SvaraRadera