måndag 6 april 2009

HJÄLP!

Jag måste varna er som läser min blogg!
I går fick jag min första fästing! Jag hade bara lekt som vanligt på tomten sen när vi gick in hittade faster en fästing precis ovanför mitt öga så då fick vi åka till fasters salong jag och Razzel så fick vi bada ordentligt. Men hon hittade som tur var inga fler fästingar på oss.
Jag måste nog använda något sorts fästingmedel när jag är hos faster för här är det så mycket fästingar...

Har ni fästingar hos er och vad använder ni för medel om ni använder något?

3 kommentarer:

  1. Himla tur att vi har vinter än...dessutom inte värst med fästingar, även om dom finns numera även här! Tycker dom verkar jätte äckliga!

    SvaraRadera
  2. Jag har redan haft 3 fästingar, inget roligt!!
    Förra året hade jag bärnstenshalsband men det hjälpte inte, så i år har det blivit scalibor, har bara haft det ett par dagar så jag vet inte riktigt om det hjälper, men de som matte har pratat med som haft Scalibor har varit väldigt nöjda.

    SvaraRadera
  3. Hej. Vi brukar använda Scalibor Fästinghalsband. Fungerar bra men vi har katter som också lyckas dra på sig loppor och smitta hundarna. Därför blir det Frontline till allihopa. det funkar också bra
    Ha en trevlig vår/sommar!!
    Häls Novali Guldbjörnens

    SvaraRadera