lördag 18 april 2009

Min första utställning!


så här såg det ut när vi träna hemma

Hejhej! Och tack för alla lyckönskningar inför utställningen! Och som Buster påpeka så var det våran 5månaders dag igår! Grattis till oss!

Nu har vi varit i Avesta! Resan dit gick jätte bra men när vi kom fram och jag hörde alla hundar som skällde på parkeringen blev jag lite tokig och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Så jag skällde på alla hela vägen fram till hallen. Var ju så många att hälsa på, och berätta för att NU är Ruff här. Väl inne i hallen var de ännu fler hundar! Ja, jag kunde ju inte hålla på o hälsa på alla så jag lugna ner mig. Blev ganska stressad av den nya miljön! Vi hittade en bra plats precis bredvid domarbordet. Domare för vår ring var Jesper Andersson. Efter ca 2 timmar blev det äntligen vår tur. Det blev faster som ställde mig, för matte var så nervös så hon knäppte kort och filmade. Men nästa gång ska hon ställda.

När det väl blev vår tur så gick det riktigt bra! Faster hade med köttbullar som lukta sååå gott. Så kom domaren fram och tittade på mina tänder och sen fick jag stå en stund, precis som vi har tränat. Sen fick vi springa fram och tilbaka och sedan runt i ringen, eller ja springa... var kanske mer lunka. Fick inte riktigt upp farten men vad gör de!? Iaf så berättade domaren att jag var en lovande hane och skulle komma tillbaka när jag växt till mig lite. Blev inget HP men en första placering!

Jätte roligt var det iaf och matte och faster var så stolta över mig. Även om matte tyckte att domaren var lite snål och kunde ha gett ett HP men men. Vinnare och BIG blev en newfoundlands tik från Ulligården! Kommer inte ihåg vad hon hette men hon var jätte fin! Hennes ägare tyckte också att domare var lite snål på Ruff men som sagt, det blir fler gånger!

Precis innan vi ska in i ringen

står så fint


Domarkritik:
Maskulin hanne, ganska bra huvud, ljusalite runda ögon. Tillräcklig hals, tillräcklig stark rygg, ganska bra bröstkorg. Bra benstomme, lite utåtvridna framtassar. Tillräckligt balanserade vinklar fram och bak. Rör sig lite trångt, ger ett lågställt intryck för tillfället. Trevligt temperament.

Klass: Valp
Placering: 1


Filmade när jag sprang i ringen.

Imorgon är det inspirationsdag på fasters jobb så ska dit och prova på lite olika saker och träffa andra hundar. Självklart kommer Razzel att vara där!

6 kommentarer:

  1. GRATTIS RUFF!!! Visste vi väl redan att du är snygg! Det kommr säkert att gå bra i framtiden. Domarna är ju så olika i sina bedömningar och ibland kan man verkligen undra vad dom tänker!
    Ha det gott idag!

    SvaraRadera
  2. Grattis Brorsan ! Jag tycker du ser snofsig ut, vänta bara tills du vuxit till dig, då kan du skälla ut dom Hi hi...
    Hur mycket väger du nu? Jag väger 39 kg, tänk vad vi växer fort.
    Hopp & skutt från Brorsan

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul att det gick bra!! Fattas bara annat förståss!
    Sen vad det gäller mig och min päls så kan jag tala om att det är ett evigt duschande :-( Och om man tittar närmare på altanbilden från i går så är jag inte alls speciellt ren, det är bara skiten som har torkat in...
    I dag har jag duschat två gånger redan...

    Ha det så kul med Razzel i morgon

    SvaraRadera
  4. grattis till din första men absolut inte sista utställning...

    SvaraRadera
  5. Halloj Ruff!
    Mamma Isolde här. E så stolt över dig min lilla pojke, såg minsan så fint du skött dig på utställningen. Tyckte du fick en fin kretik för att vara första gången, tror på dig min son!!!!
    Ska genast berätta för din pappa om din karriär!!!!
    Många kramar Pisse (och Gela)

    SvaraRadera
  6. Kan man inte tro att det var första utställningen.. så fint som du ställde upp dig för domaren.
    Ha det gott!
    Lotta & Gossarna

    SvaraRadera