torsdag 23 april 2009

Nu skäms jag!

Oj så ledsen jag är över att jag inte har uppdaterat på 5dagar! Men det är inte så kul när man inte har några bilder att lägga ut, eller ja, vi har massvis med bilder men ingen sladd till kameran fortfarande. Men imorgon får matte lön så då står det först på inköpslistan!

Men bara för att vi inte har uppdtareat så har det självklart hänt en massa i mitt liv.
I söndags var det inspisrationsdag på fasters jobb. Jag fick prova på rallylydnad och viltspår och kontaktövningar. Rallylydnaden tyckte matte var jätte kul även om det inte gick i rallyfart. För de andra deltagarna tog det ca 1min att genomföra banan och min sluttid blev 2min så ni kan ju tänka er. Sicksacka mellan koner, konstiga svängar, sitta och ligga och springa. Det var ett evigt tjat!

Måndagen och tisdagen spenderades med husse! Fick följa med honom på jobbet! Super roligt var det på måndagen, för vi var hemma hos ett mycket snällt par som verkligen avgudade mig. Men på tisdagen så var det jobb hemma hos en tant med 10katter och där fick jag inte komma in. Tråktant!

Igår så var jag med matte hela dagen. Och vet ni... husse blev lite arg på matte... för att hon hade lärt mig att skälla på kommando. INTE populärt. Eller ja till en början va det jätte kul. Men sen åkte vi ner och åt pizza och jag skällde på andra hundar och för att jag ville ha en smakbit. Finns tydligen något som kallas mördarblickar och matte fick säker 1000st sådana av husse.

Efter det så åkte vi till skogen och matte la ett personspår. Husse var lite skeptiskt. Vi väntade en liten stund och sen vart det fart i mig. Först hittade jag en tennisboll men den var inte såå intressant så jag nosade vidare, kände ju doften av något mkt bättre. Påvägen låg även min hamburgerleksak som jag missade, avvek lite från spåret, men så fick jag upp det igen och tillslut, i en liten mossdunge så låg ett GRISÖRA!! Super lycklig blev jag och sprang som en tok för att visa husse. Riktigt stolt blev han!

Idag så fikc jag följa med matte till jobbet. Tråkigt nog var hon på småbarnsavdelningen så jag fick inte vara ute så mkt. Fast bagageluckan stod öppen så jag såg ju alla andra barn som skrattade och hade roligt. Så blev det två skogspromenader! Toppen!

Nu är jag trött så det blir lite vila.
Puss på er!

3 kommentarer:

  1. Oj vad mycket du haft för dig! Du ska inte känna dig stressad, ta allt i din egen takt, bara föpr att det heter rallylydnad så behöver man inte racerfart!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Du är duktig du...klart man ska skälla på kommando....samma sak hände mej, ja att jag skällde för att jag ville ha....
    Rallylydnad har jag också gått, det var jättekul, men mycket man skulle lära sej!
    Ha nu en riktigt GOD natt! Sov gott!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig Ruff du är som fortsätter att träna hemma efter kursen!

    SvaraRadera