fredag 24 juli 2009

Bryggbad!

Efter några dagars vila var det åter dags för ett dopp i det blå.Denna gång med Aldo, Razzel och brorsbarn Tea. Aldo, Tea och jag var snabbt i medan Razzel stod och tittade på. Vi simmade och simmade och hade så roligt. Sen var det dags att testa bryggan. Kan ju säga så mycket att jag själv inte riktigt fattade vad som hände men roligt var det och mersmak fick jag. Faster höll i mig och kastade ut vattenleksaken. Ja....resten ser ni ju själva. Jag sjönk som en sten, kom upp till ytan och slängde en blick på leksaken men kände att de va nog bäst att simma inåt land. Detta märker Aldo som står på bryggan och slänger sig ut. Blev jag avskräckt efter de där doppet? Nej ni, jag ville inte gå upp men blev ju tvungen efter en stund. Så åkte vi till fasters trimm och bada och blev fönade jag och Aldo. Så trimma vi till öronen lite grann!
Idag kommer äntligen husse!!! Ska mysa ordentligt ikväll! Nästa vecka har han semester och matte börjar jobba igen.


Tea slänger iväg frisbeen. Vem av mig och Aldo hinner först!?

Jag såklart

Badkrukan Razzel

Hoppa i nu då Razzel!

hihi badkruka!!!

En riktig badkille

sen var det dags att gå upp...skak lite grann.

Tjusig i handduk! Har vädligt bra päls måste jag säga. Efter allt badande var jag inte så blöt alls. Hade de varit lite sol hade jag nog torkat på ett nafs!


Mitt första bryggdyk...tekniken får vi finslipa på.

4 kommentarer:

  1. Heja Ruff! Det där gjorde du bra! Jag tycker du har en bra teknik för att vara första gången. Plask & Stänk ifrån Helena & Buster

    SvaraRadera
  2. Åh vilka härliga dopp, blir riktig avis...
    Ha en fortsatt trevlig semester

    SvaraRadera
  3. sååååååå häftigt så duktig du är ballt å kunna hoppa från bryggan ..såg inte hela filmen den hacka sig emn kan se den i gen en annan dag..nu ska jag sussa å du jag är allt bra avis på dej.. får inte bada ännu..men snart kanske då ska vi oxå till sjö å vara på brygga ,) må gott ruff hare så bra å hoppas flytvästen passar.. kramar från snobben

    SvaraRadera
  4. Du o jag kanske kan bada tillsammans nångång...jag älskar att hoppa från bryggan!!! Duktig är du och definitivt ingen badkruka!
    Ha det gott!

    SvaraRadera