lördag 11 juli 2009

Hallå i skogen!

Ja igår var vi på rehab och det gick jätte bra! Jag nästan flög in i treadmill angelägen om att få sätta igång med mitt träningspass :) okej kanske lite överdrivet men de var nästan så! Fick lite övningar vi ska göra hemma. Gå i cirklar, slalombanor, trava över små hinder, simma och gå i skogen. Skogen lät toppen kul tyckte matte som så gärna vill åka ut och leta kantareller. Men eftersom jag hade fått tillräckligt med motion så åkte hon ut själv. Husse vill inte följa med för säg svamp, det finns det inte ännu. Tji fick han. Matte kom hem med yttepytte små kantareller (tog dom för att bevisa att det visst finns) och en liter med blåbär. Trodde nog att de hade funnits en hel del för nästan överallt där det såg ut att vara bra ställen var det uppböckat av vildsvin eller rådjur. Iaf så har matte tänkt lära mig kantarellsök. Lite inspiration från Siggesvamphund. Så idag har vi tränat lite kort. Matte höll fram en kantarell och jag nosa vilket gav en godisbit. Ska gå kantarellkurs hos faster 15-16aug men de är ett tag tills dess.


Blev en smarrig frukost till matte.

Mattes fynd :)

och så sniffar vi lite...

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att det bara var lite muskler som fattades...det fixar ju du hur lätt som helst!
    Jag ska visst också bli svamphund...tror att Sigge Svamphund inspirerar alla mattar o hussar runt om i landet!
    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  2. Kantarellhund...det var en bra idé. Det får vi prova på Chapman. Det gäller bara att hitta några kantareller också. Det är inte det lättaste.

    SvaraRadera
  3. jag lär inte bli en svampvovve iaf matte gilar inte svamp men blåbärsvovve kanska går lika bra ;) såååå kul å få vara i skogen sedan då å söka gult guld.. kanske rent av få provsmaka dom oxå efteråt oxå på nån macka.. blir spännand eå se hur du lyckas tror du blir en superduktig svampvovve.. nospussar från snobben

    SvaraRadera