torsdag 2 juli 2009

Mitt första möte med en...

Måste bara berätta att nu när matte och jag var ut på sista kvällsrundan såg vi en mystisk krabat! En igelkott! Blev alldeles till mig när den knata omkring nån meter ifrån mig, precis som om jag inte var där. Så blev ju tvungen att skälla lite och göra honom uppmärksam och ja då blev han en boll! Lr först trodde jag nog att han dött av skräck men han titta snart fram igen och fortsatte sin promenad! Underligga djur det finns alltså! Bara kunna bli en boll så där och sen fortsätta som ingenting?! Tyvärr hade matte kameran hemma men den ska med på varje promenad! Händer ju så mycket roligheter! Grannen sa att den där igelkotten brukar komma varje kväll till hennes tomt så får dit och kika imorgon igen! God natt på er!



2 kommentarer:

  1. Jag tycker igelkottar är söta...fast jag har bara sett dom på bild!
    Har sagt till matte att jag också vill ha en egen pool, men än har jag inte sett nån...:(
    Ha nu en skön helg, det skulle visst bli lite svalare nu...
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. asså när husse å jag var ute i natt..typ vid 2 tiden då vare en såndära sak hos mej oxå vid min trappa jag skällde å morra å husse fatta inte vad jag gjorde det för han såg den inte.. tror du jag kunde kissa sedan då.. nääääää så gissa om husse var glad å gå upp missinatta för å sedan gå direkt in å jag väckte honom igen vid 4 för samma prosedur..fniss.. idag är jag inte poppis i husses ögon..fniss men matte hon bara älskar mej vad jag än gör..näästan iaf ;) hare bäst nu grabben å japp ta emd kameran så vi får se kotten å dej på samma bild ; nospussar från snobben

    SvaraRadera