torsdag 5 mars 2009

En dag hos veterinären

Jag vet inte vad ni har för åsikt men jag trodde att man blev frisk hos veterinären!? Nu har jag kommit hem med en stor puckel på ryggen! Ja ni får läsa så förstår ni!

Nu har jag varit hemma ett par timmar och har börjat piggna till. Blev en lång dag hos veterinären. Var där strax efter 12 och fick börja med att väga mig. 22kg! Sen kom en sköterska Frida och frågade ut matte om mina symtom och så stoppa hon in nåt i rumpan på mig! Obehagligt! Tydligen så kollade de om jag hade feber men det hade jag inte, 38,7 stanna termometern på. Fick sedan träffa veterinären som började klämma på mig och titta mig i munnen. Sen stoppa hon in ett finger i rumpan på mig! Fatta ingenting! Tror inte de skulle gilla att få min tass upp i rumpan!


Väntar på veterinären

Sedan blev det röntgen av magen och lungorna. Där kunde de inte se något speciellt men de ville ändå ge mig kontrastmedel som fick vandra genom magen och tarmarna för att se att det inte var stopp någonstans. Så sköterskan Frida kom tillbaka med en skål med vit sörja som tydligen var kontrastmedlet. Så höll matte i mig och sköterskan sprutade in medlet. Fy fabian! Smakade inte leverpastej direkt. Försökte slita mig och lyckades och sprang runt och söla ner hela undersökningsrummet. 5 sprutor med medel skulle jag få i mig och det tog sin tid och mattes byxor är hel vita och jag med för den delen :) Iaf blev jag sedan röntgad två gånger till, det såg bra ut och det var inget stopp vad de kunde se. Matte fick tillsägelse att ge mig specialfoder under en vecka. Endast 1-2msk åt gången i början. Sedan blir det lite mer men fler mål om dagen. Eftersom jag inte hade fått äta något under hela dagen och inte drukigt något så fick jag 1l dropp. Så nu går jag runt med en stor vätskefylld bula på ryggen/nacken. Kliar mycket och ibland droppar det ut lite vatten. Inte så mysigt. Ser ut som ringaren i notredame. Så nu hoppas jag på att jag piggnar till ordentligt över helgen.


Så här såg delar av golvet ut efter kontrastmedlet och mig

Helt slut


Så trött

Om det är någon av er läsare som har varit med om något liknande kan ni väl berätta. De kom ju inte direkt fram till vad det var för fel på mig men antagligen något med kosten. Egna erfarenheter välkomnas!

God natt på er!

4 kommentarer:

  1. Men lilla Ruff, vad är det som händer ??!!
    Hoppas du snart blir bättre o att det inte är nåt allvarligt!
    Krya på dej, kompis!! 10000 kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh stackars lilla kompis! Jag och Aldo tar hand om dig när du kommer imorgon. Rebuz min plast bror som dog i somras han hade något liknande när han var bebis men han blev frisk på 3 dagar efter att mamma hade lagat special kost.
    Ses imorgon!

    SvaraRadera
  3. Nämen stackars liten då, jag har följt din blogg ett bra tag och har länge haft i tankarna att skaffa en sån som dig. Hoppas du mår bättre snart.

    MVH: Carro

    SvaraRadera
  4. Inte kul att kräkas! Jag kräktes två dagar förra veckan, men det blev inte värre så jag behövde inte åka till doktorn, hoppas du kryar på dig! Hälsningar brorsan Buster

    SvaraRadera