onsdag 18 mars 2009

Släck ljuset

Såg ett reklam inslag på tv idag från WWF. Den 28 mars mellan kl 20.30-21.30 uppmanas människor runt om i världen att släcka ljuset som en manifestation för klimatet! På skansen ska en konsert hållas och en rad radiokanaler är tysta under denna timma. Skolor och företag är med så anmäl er ni med! Det hela började år 2007 och då släckte 2,2miljoner av Sydneys invånare sina lampor. 2008 hade det spridit sig runt om i världen! Får se hur det går detta år!
Se mer på Earth hour
eller en film om det på you tube

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag har min burk på prov hemma eftersom mamma ska beställa in dem till hennes affär. De kommer kosta strax under 100kr, ca 80kr skulle jag tro :) Till min lilla Dora är den väldigt dryg, men jag tror allt att den räcker ett tag för en njuffe också. Luktar riktigt gott gör den iaf! :) Fina bilder på Ruff ni har :)
    Ha det fint!

    SvaraRadera