söndag 3 maj 2009

Badning

Igår var jag ju på Läsa hund kursen! Jätte kul! Fick träffa en kelpie tjej vid namn Itza och en Corgi kille vid namn Disco. Gick väldigt bra vid båda träffarna men att umgås med Disco var toppen! Idag är det tillfälle två och två nya hundar ska vara med. Aldo, fast honom känner jag ju och sedan en familjemedlem till Disco fast en tjej. Kommer säkert gå jätte bra! Bilder från gårdaen finns på fasters blogg!

På kväll åkte vi till Lindersvik och badade! Var lite tvekande i början men när vilden Aldo flög i vattnet var jag inte långt efter. Oj så vi skutta omkring! Aldo rullade sig i sanden också och blev så skitig. Vågade mig inte riktigt på det men kanske nästa gång. Fick alla att skratta också när jag glömde bort mig att jag var i vattnet och satt mig ner. Skyndade mig upp och såg lite smått halv chockad ut. Obehagligt med massa vatten i rumpan och svansen blev så tung! När vi kom hem blev det dusch med vattenslangen och föning. Sen sov jag så gott.




redan slut på det roliga?

Snygg Aldo

5 kommentarer:

  1. Va kul att fler o fler inser hur gott det är att bada, nästa gång måste du rulla dig i sanden, det är döskönt!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga skutt du gör där i vattnet...Det är ju inte lätt att veta hur man ska göra när man aldrig gjort det förr! Vi har en hel del attlära du o jag! Men livet är härligt...eller hur?
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Hej hej...
    Satt och surfade in på en massa länkar och hamnade här hos er. Ville bara lämna ett avtryck efter oss och önska er lycka till i framtiden med er lilla nallebjörn..
    Han ser störtskön ut när han badar på filmen.

    SvaraRadera
  4. Gud vad Ruff växer!! =D Och vad mysigt det såg ut när dom badade ;D

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  5. jisses sååå skoj du haft det ruff det är annat än vad mina nuffar får ah ..eller klart de har koj snobben älskar avtten ahn oxå å hoppar gärna i badkaret å busar med de få droppar som inns kvar efter dusch.. underbar film.. man blir gald i hela kroppen å se hur ni badar å har skoj..plaskar å simmar .. ljuvligt skönt för er alla.. förstår du sov gott sedan.. ah en fin dag å kul du titta förbi oss.. kram från annie å nuffekillarna benzon å snobben

    SvaraRadera