måndag 18 maj 2009

När man inte får bestämma

Matte lovade ju att bjuda på några bilder från min envisa sida. Här kommer de! detta utspelade sig hos husses farbror i fredags innan vi åkte till faster. Matte skulle packa vår bil så jag fick åka med och lämna husses jobbarbil hos hans farbror. Älskar att sitta därfram!



Favoritplatsen!


hej då Matte!

Hos husses farbror passade jag på att heja på Tarzan och Baltazar! När matte kom så snodde Tarzan min pipbanan som låg i min bur! Och jisses vad han blev busig. Tarzan är hela 9år och har börjat bli lite stel men det syntes inte ett dugg kan jag tala om. Men inte ville han släppa bananen! Helt plötsligt när det var som roligast så ska vi åka! Och både matte och husse ropar men jag hade ingen lust med de. Så hämtar matte mig och visst följer jag med. Men dum som matte är så släppte hon mig i godtro om att jag villigt ville sätta mig i buren! Tror inte de va så jag tvärvände och sprang tillbaka. Då var husse snabbt på plats för att ta med mig till bilen. Ja ni ser hur de gick.


Husse han i kapp mig och tog mig i halsbandet. Vägrade lyfta en tass!!! Och Baltazar undrar vad jag håller på med.

jag vill INTE!!!! "lägger mig ner i ren protest"

Nehä säger husse och lyfter upp mig! "attans, måste öka i vikt så han inte orkar lyfta mig"
Jädrans bur!

8 kommentarer:

  1. Men ibland VILL man inte följa med....
    Grattis på 1/2-årsdagen lite i efterskott(vi har haft lite problem med att komma in på bloggarna, så jag ligger lite efter)! Jäklars va' stor han är din brorsa....men njuffar ska ju vara det förståss, du ligger lite i lä där! Tur (eller otur) att du har en stark husse som orkar lyfta en envis o hyfsat tung Ruff, bra träning....
    Ha det gott, busunge!

    SvaraRadera
  2. Lilla skrutten.
    Vill du att mamma Isse tar sig ett snack med ungdomarna!!????
    Lite kul att se att du har ärvt mina vackra men oxå mina envisa drag.
    Kämpa på grabben!
    Kram Mamma Pisse

    SvaraRadera
  3. Hihihi, du var mig en envis en :-) Skynda dig nu att bli lika stor som din bror, då orkar de inte bära runt på dig!

    SvaraRadera
  4. hihihi så där gör ju jag oxå fast husse har svårare å få fatt i mej.. men visst händer det att han bär mej oxå ;) ska öka på min muskelmassa oxå så vi får väll kämpa på ihop då du å jag ..fniss.. härliga bilder ..jag gillar oxå mer å emr nu å åka bil.. benzon har åkt i husses jobbarbil oxå precis som du .. får kanske ajg gör anågongång i framtiden..skulle vara kul.. å så söt å fin å go han var baltazar.. tänk att dekan bli sååååå spralliga på gamla dar..fniss.. ska ta å lägga mej nu säjer matte.. men ruff jag kikar in igen till dej i morgon .. sussa gott å dröm vackra fina å mysiga drömmarn nu för det ska jag göra ,) kram å nospussar från snobben

    SvaraRadera
  5. Hahaha Ruff är allt härlig han! =D

    /Emelie

    SvaraRadera
  6. Hahaha det e klart man ska protestera när man har de så roligt!

    SvaraRadera
  7. Brorsan Buster19 maj 2009 kl. 16:55

    Jag vet precis hur det är, jag försöker på samma sätt att slippa ifrån saker jag inte vill göra, men min husse bara lyfter upp mig och går iväg med mig hmm.. vi måste hitta på ett nytt sätt att slippa ifrån ( vikten är ingen lösning på den här saken ) inte än i alla fall. Matte går det lättare med, men hon brukar lura mig, på nåt sätt så har hon fått som hon vill ändå.

    SvaraRadera
  8. snart är du lika stor som mej..då finns det ingen som orkar att lyfta dej

    SvaraRadera