tisdag 12 maj 2009

Besök på Albano


Fina kort från i förmiddags

Halloj! Idag har vi varit på Albano och undersökt mig. Var som matte och husse och faster befara, OCD. Först klämde och kände de på mina tassar och ben och sedan gick vi ut och försökte få mig att springa/trava. Lättare sagt än gjort. En gång är väl okej men att springa där på parkeringen 6ggr hade jag ingen lust med. De kunde inte se något just då men när de böjde frambenet ordentligt bakåt (trodde de skulle bryta av) så pep jag till. Fick stanna kvar och röntga. En sköterska kom in och stack mig med en liten nål och berättade att om ca 10-15min så skulle jag somna. Hon hann stänga dörren och vips så sov jag som en stock! Husse följde med in på själva röntgen medan matte fyllde i lite papper. Höfterna såg super bra ut men på högerfram så såg det ut som om jag hade en lös brosk eller ben bit vid armbågsleden. Vid vänster fram såg de något med men var inte säkre på vad det kunde vara. Veterinären berättade att de ville göra en titthålsoperation på båda armbågslederna för att plocka bort broskbiten samt titta på andra leden. Fick tid redan nästa vecka på onsdag. Jätte skönt att veta att det var något där och att de upptäckte det tidigt, samtidigt som det är tråkigt att de händer just mig.


Just fått min spruta...


Lite roligt kort på mig när jag har fått min lugnande spruta. Däckade på 3min.


För er som vill veta med om Osteochondros (OCD) kan ni läsa här:


Nu är det godnatt (börjar bli lite trångt här brevid mattes säng)

1 kommentar:

  1. En sån spruta fick jag också igår, sov så gott så gott. Idag är jag dock jättepigg!!

    Hoppas att allt ordnar sig med dina ben!

    Kramar

    SvaraRadera