torsdag 21 maj 2009

Hemma igen!

HalloJ! Strax efter tio imorse ringde de och sa att jag var klar för hemgång. Matte och husse var framme ca 40min senare. De fick sätta sig i väntrummet en liten stund medan en sköterska hämtade mig. Och vips så rusade jag fram genom dörren men inte till M&H för de såg jag inte ens, utan till ett par matsäckar som stod en bit bort. Men så hörde jag ju några välbekanta röster och oj så glad jag blev och självklart m&h med. Sen kom veterinären och berättade lite om hur jag skulle skötas och vad de hade gjort. Hade fått lite röda prickar efter rakningen men annars såg allt bra ut. Behövde ingen tratt som tur var!!!Japp jag sköter mig exemplariskt! De tyckte att jag såg lite smårolig ut men jag ska säga er att de blev allt lite kyligt de här! Ser ut som om jag har ett par skor lr strumpor på mig. Får se hur lång tid det tar för mitt lurv att växa ut. Annars mår jag som sagt va toppen! Fick ännu ett märgben när vi kom hem och nu har vi hunnit åka ut till Östhammar. Får inte träffa Razzel idag men kanske imorgon. Beror på hur jag mår. Men inget lekande. Bara hälsa lite snabbt. Dö trist men jag vill ju bli bra! Tack för alla fina kommentarer jag fått! De värmer!


lite sömning blir man allt...

Men aptiten är det inget fel på

De sydde inte ihop mig så snyggt =(

Sitta fint är jag expert på

jaha...altan och gräsmattan blir mitt nya tillhåll de kommande veckorna... suck så trist!

6 kommentarer:

  1. Brorsan Buster21 maj 2009 kl. 22:11

    Kul att du är hemma igen!!! Skönt att slippa tratten den är ivägen hela tiden säger min matte. Pälsen växer snart ut och det är väl tur att det är varmt och ganska torrt ute. Krya på dig brorsan!! Hälsningar Buster & Helena

    SvaraRadera
  2. Va gott att se att du är hemma igen, vi har allt tänkt på dig!! Rolig klippning, lite pudelaktig :-), det växer nog ut snabbt. Ta det nu lugnt så att du snart är fit for fight igen..

    SvaraRadera
  3. Mattes gamla njuffe blev också opererad några gånger bl a gick korsbandet av...Pälsen växer fort. Tänk så skönt att va lite rakad när det är varmt ute :)
    Krya på dej,du ska se att allt går bra!

    SvaraRadera
  4. ruff förlåt att jag sitter och små flinar åt dig just nu! Men det ser lite roligt ut, hoppas du inte träffar någon tjej som du gillar den närmsta tiden för då är nog risken att hon inte är sååå intresserad. Nej du Ruff, nu ska jag plugga, en uppgift om koncentraionssvårigheter ska göra - *det är något din matte har ibland*viskar* hihi Sköt om dig!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla mina hälsningar! Vad bra att pälsen växer ut fort! Och Torsten, jag hoppas verkligen att jag slipper att något mer ska gå sönder på mig. Korsbandet lät inte alls som en kul grej att ha ont i.
    Jo här är det ganska torrt måste jag säga. Men har en massa filtar att bädda med ute också! Ja du Fia, matte har riktiga koncentrationssvårigheter och oftast noll i tålamod! Kommer det alltid att vara såhär? =)

    SvaraRadera
  6. hej ruf länge sen vi va i här nu o läste:( men har ndå hört att du vart hos doktorn. skönt o vara hemma igen. vikken sjyst klippning;) *busvissla* sköt om dig och ha d så bra / Smilla, tilda & wilda

    SvaraRadera