torsdag 14 maj 2009

Grattis världens bästa husse!

Idag fyller min husse 25år! Ska tydligen bli riktigt kalas här ikväll så matte springer runt och putsar varje vrå. Vissa av husses släktingar har städmani så de e bäst att de skiner här. Själv har jag inte lyckats göra så mycket nytta. Matte städade köket igår kväll men i morse när hon vaknade så fick hon se hela köket fullt med kartongbitar. Husse gav mig en pizzakartong innan han åkte till jobbet. De är bra att han tänker på mig men lite synd om matte. Så jag blev utskickad till att ligga ute i hallen medan dammsugaren gick för fullt där inne i köket. As tråkigt så jag roade med att tugga på min träpinne och när matte väl såg hela hallmattan full med små stickor blev hon halv tokig. Men tycker allt hon får skylla sig själv. Nu har jag sovit en bra stund och snart kommer världen bästa Razzel och faster!!!
Igår kväll var vi och doppade tassarna i mälaren. Sedan åkte vi till Edsbacka och tittade på fina hus och hittade en mysig bänk att sitta vid och spana på vattnet. Var otroligt mycket fåglar men fick ju inte jaga dem.


hmm vilka minivågor

Nej då matte jag ska inte ramla...

Kasta då!!



Tur för er att jag är kopplad


Snygg eller hur!?

Spanar lite

mysigt att bara sitta här måste jag säga...

6 kommentarer:

  1. vi hurrar å säjer grattis vi oxå till din husse.. så häftigt å ha kalas.. ja vi ska ha det oxå snart en viss person fyller år här om några dagar.. säjer inet evm för hon..ups fniss.. vill inte bli grattad.. skulle gör allt för å få folk å käka gott å busa med massa kuliga personer..men men.. kul å få se sedan hur eran dag blev.. fnissar å tycker allt liite synd om din matte som får städa å städa.. men har man nuffe så har man..hihi.. snobben var iväg å doppa tassarna oxå häromdagen.. husse trodde hans kulle bada för han är ju galen i vatten hemma men så förvånad han blev då snobben bara vände efter han satt tassarna i vattnet.. ha nu en fin dag å kväll.. må gott å det rä så kul å se på filmerna på dej å alla fotona.. // benzon

    SvaraRadera
  2. halloj ruff vi bor innan norrköping i Åby.. ja skulle av kul emd bus nångång.. asså nä det är mattes å husses pool som jag egentligen inte får va i såååå de är inet så roade som jag kan man väll säja ;) benzon har haft två olika pooler som barn ska ha men de var sänder efter en dag el två.. såå han var även i fiskdammen vi har å det är matte inet helelr glad i jag ahr föröskt å bada i den jag oxå emn har inte hunnit i då amtte är som en hök över mej :( om du köper sån dära badpool så är matte intresserad av å höra hur det går.. krma på dej å sov gott nu släcker jag enr å nannar gott å vaknar tort till en ny spännande morgondag med förhoppningsvis massa nay kuliga ävnetyr ;) krmaiz från snobben..ps japp benzon är badkruka ..fniss..ds

    SvaraRadera
  3. Grattis till din husse, hoppas att ni haft en trevlig kalaskväll och att du och Razzel fått massor med gobitar!

    SvaraRadera
  4. Hälsa husse ett stort GRATTIS från mej!!!
    Hoppas ni har haft ett bra kalas o att matte så småningom var nöjd med städningen ;)
    Du är så otroligt fin på bilderna och matte blir nostalgisk...för hon saknar sin njuffe...himla tur att hon har mej!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hälsa husse ett stort grattis från mig meed!!

    Kram /Emelie

    SvaraRadera
  6. hipp hipp hurra för husse idag...
    Men du växer ju så det knakar ..såg att du hade ont i ett ben , hoppas det inte är nått allvarligt..
    ta det lugnt med vattnet grabben tills du är bra i benet.
    kram på dej

    SvaraRadera