tisdag 17 februari 2009

Aj min tass

Oj vilken otur jag har haft idag! Gjorde illa tassen! Ja så här var det... Matte och jag var ute i solen på promenad. Vi tränade kontakt och jag fick gå lös. Husse ville att matte skulle träna mig lite så att jag kommer när de ropar. Tycker ju själv att jag oftas gör det men men. Nåväl... jag gick SÅ bra och fick jätte mycket beröm. När vi kommit halvvägs så fick jag tillåtelse att gå upp för slätten och göra nr2. Gick väl upp 2m. (inget ovanligt för de brukar ja göra). Sen satte jag mig i solen och njöt. Så plocka matte fram kameran som vanligt och tyckte att OJ så fint kort de där kommer att bli! Just i samma ögonblick fick jag för mig att vi skulle fortsätta att gå så jag sprang ner och oj vilken fart jag fick upp, så mycket fart att när vägen väl blev rak igen hann inte högertassen med så den vek sig och jag halka. AJJJJJ! Matte vart snabbt framme och kontrollerade att inget var brutet. Kan ju säga att nu i efterhand så blev jag nog mer rädd än vad de gjorde ont. Men vi vilade lite på plats och gick sedan hem. Kunde inte stödja på tassen så har fått legat still här hemma nu och kurerat mig. Har varit ute på någon kissrunda och då har det gått jätte bra. Så faster det är ingen fara! Jag överlevde!


Har ni någonsin kollat på de där programet scared på mtv? Där de visar klipp på folk som gjort illa sig och så har de lagt till roliga ljud. Kanske skulle skicka in de här dit. Och ja det låter värre än vad de är!

6 kommentarer:

  1. Stackars lila Ruff!
    Du får ta det lugnt när du är ute.

    Kram Labbe

    SvaraRadera
  2. Men lilla Ruff! Nu blir jag lite orolig, det räcker med att din matte är klumpig. När du blir större ska jag berätta hur det var när din matte fick en pizzakartong att brinna och din faster kan berätta hur din matte fick sin egen handväska i ansiktet när hon spela minigolf. Jag tröstar mej med att du är fortfarande liten (då får man vara klumpig) Kram till dej Ruff och var rädd om tassen nu!

    SvaraRadera
  3. Ja du Labbe och farmor. Jag är lite klumpig. Förhoppningsvis växer det snart bort! Vill inte bli som matte!

    SvaraRadera
  4. Ja det gör det jag var likadan när ja var liten. Har kanske lite kvar helst när jag trampar matte och husse på tårna. De säger det gör ont, men det fattar jag inte jag väger bara 63kg.
    Kraaam Labbe

    SvaraRadera
  5. Men GulleRuff, du måste vara försiktig! Matte drattade på ändan (bokstavligt) i förra veckan, det höll på att ta en ände (nu var vi där igen) med förskräckelse.
    Var nu rädd om dig!
    Nospussar från Stella

    SvaraRadera
  6. Åhh jag kommer snart och hämtar dig...

    SvaraRadera