söndag 8 februari 2009

Valpkurs och kalas!

Halloj! Kommer ett väldigt sent inlägg idag men ni vet väl hur det är. Ibland får man inte tiden att räcka till. Förmiddagen spenderades i Östhammar med valpkurs. Hade verkligen sett fram emot det hela veckan och laddat upp mig för ett par mycket givande timmar. Men måste väl ha laddat för mycket för oj så fort krafterna gick ur mig. Sov igenom halva kursen! Så blir till att ligga i hårdträning hela veckan. Tränade på u-sväng, ligg,byteshandel och kloklipp. Och vi fick en läxa tills nästa gång! Vi ska lära oss ett cirkustrick! Finns så mycket olika att välja på och jag kommer säkert lära mig de flesta men lite svårt att bestämma vad jag ska ta först, tass är lite tråkigt så tänkte komma på nåt unikt! Husse tycker blyg och matte tycker slalom.

Dagens fråga: Vad kan ni för trick?




Trött efter valpkursen

Eftermiddagen spenderades hemma hos Jonny&Jill och alla vovvarna. Deras son fyllde år och det fanns tårta! Vi kom lite sent så de hade plockat bort allt och gett alla tårtrester till deras vovvar. Allt var inte uppätet och snabb som jag är så var jag fort fram och hann få mig en smakbit innan matte fick tag i mig. Ingen tårta för dig Ruff. Tråkmatte! Nåja fick busa istället och det blev en promenad när alla gästerna hade åkt hem. När vi kom fram till ängen så träffade vi på två vovvar till! Bernersennen Ajax och en liten pudelvalp som hette Ozzy, och han var snabb kan jag lova. Där hade jag inte en chans att hänga på. Han for fram och tillbaka,upp o ner. Men roligt hade vi och gamle Tarzan som brukar vara lite stel fick vi igång. Sen kan jag lova att jag var trött när vi kom hem. Fick mysa lite med matte&husse i sängen för ovanligheternas skull men de va så varmt så jag föredra köksgolvet! Så nu är det godnatt!!!


Tarzan och jag


Hmm var tog Ozzy vägen?


Mys med matte


Jag och tarzan springer efter Ozzy och Snövit har fått nys om att mattes ficka är full med godis

2 kommentarer:

  1. Jag kan plocka upp en sked och ge matte och sedan som du vet "eller hur"

    SvaraRadera
  2. Hihihi, lite kul att du sov halva kursen...
    Jag kan väl inte så mycke' trix...vinka, rulla runt, krypa...ja "åsså" high five! Mysigt med en stund i sängen, särskilt när man är trött! Ha en bra måndag, sötnos!

    SvaraRadera