onsdag 11 februari 2009

Husse och jag!

Igår efter jobbet kom husse hem och sa att vi skulle åka och hämta en bil som han har köpt. Åh nej tyckte matte som måste följa med och köra vår bil hem enda från Tjällmo utanför Norrköping. Och dessutom på kvällen. Nåja var bara att packa med lite mat till mig och ett grisöra så var jag sysselsatt. Tycker det är ganska mysigt att åka bil, så kan man somna in till ljudet av vägen och radiosorlet. På hemvägen fick jag åka med matte i gammel volvon. Fast hade hellre åkt med husse, tydligen så funkade inte värmen i bilen och det blåste in. Så husse hade med sig filtar och dunjacka. För mig däremot hade det vart perfekt.

Bilen husse har köpt är en sommarbil som han och jag ska glida runt med i sommar och va coola i. Ska köpa mig en snygg snusnäsduk tills dess. Tokmatte vill helst inte följa med i den där bilen så hon får väl åka efter i volvon.

5 kommentarer:

  1. Hej Ruff!

    Det var en cool bil som du och husse har skaffat er. Det blir mysigt att åka i den i sommar. Kram från "nuffen" Labbe

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Labbe! Ska säga det till husse så blir han glad. Har du ingen hemsida så man får se en bild på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Ruff!
    Nej min matte har inte gjort någon hemsida. Men Ruff gå in på säbyåsen och kolla på hundar där ifrån. Där finns ett foto när jag var liten. Jag blir 2år i maj.
    Kram Labbe och matte Iren

    SvaraRadera
  4. Det var banne mig en tjusig bil som jag tror kommer att passa dig och husse alldeles utmärkt! Kan ni sommarragga... *fniss* Glöm inte att visa bilder på det när det är dags!

    Hundpussar från mig!
    Marie / http://hundblogg.bloggagratis.se/

    SvaraRadera
  5. Nu har jag varit in och kikat! Jätte fin ängsbild! Matte hade tänkt att köpa en vovve från Gun men hon väntade ett år och Pirran gick tom alla gånger så matte fick vända sig till någon annan. Tur för mig :) Även om de va tråkigt att inte få av Gun, då hon verkar vara en toppen kennelmatte.

    SvaraRadera