fredag 20 februari 2009

Kär hund har många namn


Eller kärt barn heter de kanske men måste ju finnas ett ordspråk för hundar också! Ja de här med smeknamn, de är ju roligt! Jag har ju ett kort namn som är väldigt tacksamt att rimma på eller göra det lite festligare.



Förutom Ruff kallas jag - Ruffe, Ruffi, Rufftuff, Tuffruff, Rufs, Ruffen, Nallebjörn, Sötnos. Kommer säkert få ännu fler i framtiden.

Vad har du för smeknamn?



Lite bilder från lunch promenaden! Strålande solväder!




Ja jag kommer

Nej du nu går jag inte en meter till!

De är ju så skönt i solen


och titta på bilarna

5 kommentarer:

  1. Du har nog fler än mig men jag har en del med... Krakel, Toker, Razzeltrassel,
    Ses snart!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kramgo björn du har!
    Ruff är ett fränt namn oxå.. är det taget från Dennis the Menice kanske? Om jag inte missminner mej så heter väl hans hund Ruff..

    Mvh Nina & Jackie
    http://www.freewebs.com/whizzer/index.htm

    SvaraRadera
  3. Oj vad du växer!
    Jodå smeknamn har man många, raggsockan, rumpetrollet, Stellebell, goding och det värsta StellaBellaKoskit, fråga inte varför!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag ska ev. vara i Film hela denna vecka och även i helgen. Ska du ut hitåt nåt? / Carro

    SvaraRadera