måndag 23 februari 2009

Helgen

Ja nu ska ni allt få er en uppdatering! I fredags åkte vi som vanligt ut till Östhammar. Kom dit rätt sent så vi orkade inte åka ner till faster och razzel. Men husses bror var på besök så det var roligt att äntligen få träffa honom. Och farmor hade som vanligt sparat en kartong till mig som jag så gärna spinta sönder!

Lördagen började med valpkurs! Tränade att gå fint i koppel och så fick vi lära oss grunderna i inkallning. De är bra med sån här träning, får så mycket godis när jag gör rätt! Och de är ju förstås nästan hela tiden. Efter kursen blev det ett par timmars vila innan det var dags att åka ut till Lysta och träffa min nya tjejkompis Salli, en så söt newfoundlandsblandning. Hon är bara 2v yngre än mig och väger bara 9kg. Va ju som jag vägde när jag kom till matte&husse. Iaf var hon en riktig tuffing! Satte mig på plats nästan på en gång. Men kul hade vi, när vi sprang omkring på åkern. Sen kan jag lova att jag var trött! Fick åka hem till farmor och vila på altanen ett par timmar innan vi åkte till faster och tittade på melodifestivalen. När vi kom dit var de inte hemma!! Matte sa att de var påväg hem men hallå! Hur ofta kommer jag på besök! Tycker jag allt att man ska få ett varmt välkomnande. Så jag satte mig på altan och väntade. Fast besluten om att vara sur när de kom hem. Men de gick ju inte, när bilen svängde in och jag hörde fasters röst blev jag SÅ glad! Jag tycker verkligen om min faster så mycket! Och snart ska jag få vara där i 2 hela veckor när husse och matte ska till Thailand.


Salli

Vila lite

Bekantar oss med varandra

Vilken tuffing hon är

Ingen hemma!?

Vart är du faster!?

På söndagen var vi på valpkurs, teoripass. Mycket lärorikt tyckte matte och husse. Sen åkte vi till Öregrund och hälsa på. Jag snodde morbror Mini's tuggring. Oj så god den var! Sen bar det av hemmåt i snöslasket.

3 kommentarer:

  1. Men vad ni åker o far! Vilken söt liten kompis du har träffat...det är kul att busa med nån i sin egen ålder, eller hur?
    Måste va kul att gå på kurs, här har inget startat upp än...men jag väntar tålmodigt!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken söt tjej du har skaffat dej!!!!!
    Håll hårt i henne för det är nog många hanar som blir intresserade,

    SvaraRadera
  3. söööt! skickade länken till en kompis som var sugen på en newfoundland. Nu har hon definitivt bestämt sig.

    SvaraRadera