fredag 20 februari 2009

Slö fredag


Oj vilken slöis jag är! Vaknade vid 6 när husse åkte till jobbet. Vi åt frukost och gick på en morgon promenad. Sen blev det lite vila innan jag tvingade upp matte ur sängen för en till promenix. Solen strålade och värmde skönt. Gick hur bra som helst runt området men jämt när vi svänger in på vägen fram till dörren så blir jag trotsig och biter i mattes ben(fullt med små märken på vaden säger matte.) och i kopplet. Ibland för att jag är trött och ibland för att jag vill vara ute längre, men jag får aldrig bestämma. Sen var det dags för en stunds ryggsäcksittande och efter det ville matte lära mig ett nytt trick. Och det gick bra! Riktigt bra. Matte höll fram handen och när jag nosade på den fick jag godis, efter en stund skulle jag trycka lite lätt med nosen och så fick jag godis. Super enkelt. Nu säger hon bara tryck och vips så är jag där med nosen vilket resulterar i en godbit! Vet inte vad det ska va bara för men går säkert att utveckla det, kanske för att tända lampan eller skjuta iväg en katapult eller nåt i framtiden.


Efter övningen blev det 2 timmars vila! Och när matte väl kom för att väcka mig var jag SÅÅ trött. Och såklart plocka hon fram kameran och filmade. Försökte gömma mig bakom tassen men hon gav sig aldrig!

2 kommentarer: