torsdag 12 februari 2009

Denna dag!

Oj vad jag har hunnit med mycket idag! Matte och jag gick upp tidigt och begav oss till Gävle. Idag hade hon lektion och jag skulle få vara hemma hos morbror. Spännande för där hade jag aldrig varit. Men det gick så bra så, märkte knappt att matte gick. Busade lite och gick ut i snön, som det fanns massor av! Wieee var bara att hoppa omkring och burra ner huvudet så långt det gick. Så kom solen fram så det kunde inte bli bättre. Efter lite vila, och lunch så var det till att gå ut igen. Fast hann knappt busa något för då dök matte upp igen. Tydligen fick de sluta en timme tidigare. Matte var lite irriterad, åkt 14mil för 2timmars lektion. Men jag tyckte det var bra. Åker gärna igen, älskar snön! Matte hade även med en kompis, Anneli som hade väldigt fina vantar med tofsar på som jag snodde åt mig. Hihi


Morbror Jonathan försöker lära mig nåt?


Vila i snön

Sen var det bara att sätta sig i bilen och åka hem. Sov hela vägen, blir trött av snön. När vi kom hem så sov jag lite till och sen var det dags för middag. Husse kom hem från jobbet och vi gosa. Och vad tror ni händer sen? Jo då ska vi bada! Åhh jag som var så trött, men inte fatta dom det. Nej nej det var så längesen jag badade så det var ett måste, inte skjuta upp det flera dagar. Lite mysigt var det iaf att få vatten i pannan. Riktigt skönt. Så var det dags för föning. Somnade direkt! Och när jag vakna så var det klart! Smidigt värre. Fick smaka lite på grisörat för jag var så duktig tyckte husse. Även fast jag bara sov. Matte passade på att smörja in mina tramdynor medan jag knapra på örat. De va lite torra.


Badning

snark...

Är ni redan klara?

Nu är det sovdags! Ses imorgon!

1 kommentar:

  1. En ren fin och torr Ruff! Visst är det kul med snön, man blir glad av den tycker jag! Hoppas du haft en god natt o att du vaknar pigg o nyter! Idag är det FREDAG!!!

    SvaraRadera