måndag 2 februari 2009

På promenad

God morgon! Strålande väder här idag så det var verkligen skönt med en morgon promenad i solen! Fick gå lös första delen av promenaden och matte tycker att jag är så duktig, och det är jag ju! Mötte två stycken gubbar med en schäfer. Men de brydde jag mig inte om, matte tror att det är för att jag har allt intresse på henne och visst lite är det väl så men jag vet ju att hon har allt det goda godiset! Så träffade vi på bullterriervalpen Svea. Vi hälsa lite på varnandra och jag fick ett par pussar, håller på och bygger upp mitt kärlekskontaktnät. Matte tänkte inte på att knäppa kort! Typiskt! Men träffar henne säkert snart igen så. Så fortsatte vi vår lilla tur. Men sen blev matte lite irriterad. Bakom oss gick det en gubbe. Har sett honom ofta och varje gång jag eller matte vänder oss om så stannar han och låtsas titta åt andra hållet! Vad är han problem!? Så går vi och han följer efter. En gång stod han och lurade bakom en husknut och tittade fram. Väldigt mysko. Var väl 7.e gången vi ser honom. Nåja, försökte strunta i honom. Sen blev det lite koppel -och kontaktträning och det gick kanon! Men man blir ju lite trött så fick stanna en stund påvägen hem. Man kunde nästan tro att jag hade hamnat i djungeln!


Vilopaus i "djungeln"

förföljaren


fokuserad på godisbiten


Övar lite kontakt, men det kom ju en bil som var ganska intressant så jag glömde bort mig lite. Men det får man göra!


Se så fint jag går pch lyssnar på matte.

Nu blir de kanske inte så mycket mer bloggande de här närmsta dagarna. Matte ska vara i skolan tisdag till fredag och husse måste jobba. Så ikväll skjutsarhusse hem mig till faster så jag får vara där under tiden. Men jag håller tassarna för att faster har tid så hon kan visa hur hennes datorn funkar så kan jag uppdatera er om mina dagar. Ska bli kul att få vara med Razzel och Aldo! Bussällskap hela dagarna!

4 kommentarer:

  1. Oj här har det hänt massor sedan jag var här... Fick jag lite att läsa!

    Marie

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är Ruff:-) Skum typ som förföljer er måste jag säga. Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. men en skummis..inte bra!!
    kul att ni nappade på utmaningen...jätte fin bild på matte o husse

    SvaraRadera
  4. VAD DUKTIGA NI ÄR!!!
    När du blir stor sen Ruff så kommer du att skrämma alla läskiga typer!

    SvaraRadera