måndag 26 januari 2009

Envis

Jag har gjort klart för både matte och husse att de kommer få det tufft framöver. Jag är en envis rackare. Fast tokigt nog är matte det med. Var en lite jobbig natt. Jag visste själv inte riktigt vad jag ville och då var det ännu svårare att förmedla det till husse och matte. Så jag vandra omkirng här hemma under natten av och an. Vi satt ryggsäck och vi var ute på kissrunda men inget hjälpte. När det väl var morgon somnade jag en stund men fann ingen riktig ro. Matte ordnade med lite aktevering med godis i en hushållsrulle och jag börjar fatta hur de där funkar. Är ju inte dum direkt. Så blev jag oerhört kissig och gjorde en fin liten pöl. Då satt matte ut mig i hallen medan hon torkade upp. De gillade jag inte! Ville ju vara med och hjälpa till(trodde matte). Så försökte få lite uppmärksamhet så hon skulle ta bort gallret. Gick inte så värst bra, matte plockade bara fram kameran och filmade mig lite. När inget hjälpt knuffade jag bort gallret och sprang mot den upptorkade pölen, men smet förbi in i köket och hämtade min leksak. Vet inte varför matte trodde att jag skulle vilja hjälpa till? Så kul är det inte att städa.


Jag och rullen


Försöker

3 kommentarer:

  1. nu har matte tittat på filmen säkert 100gånger..
    kommer ihåg precis allt

    SvaraRadera
  2. Det är bra att va' lite envis tror jag... Hoppas du kan sova inatt, och isåfall; SOV GOTT!!

    SvaraRadera
  3. Lilla bortskämding

    SvaraRadera