söndag 18 januari 2009

Hjärtkoll

idag har vi varit till Albano djursjukhus och undersökt mitt hjärta. Min kennelmatte brukar delta i en studie med alla sina valpar där de undersöker newfoundlands hjärtan. Men hon hade inte hunnit med det denna gång så hon frågade om matte och husse kunde åka med mig. Självklart ville de det. Väl framme så blev det en kort kisspaus och sen in i ett tråkigt rum. Blev upplyft på ett bord med hål i. Fick en godis och sen la de ner mig på sidan så bröstet var över hålet. Så klistra damen fast saker på mina tassar och satt dit långa sladdar. Kände mig som Frankensteins monster! Blev tvättat på bröstet med en stark medel så det stack i nosen. Så höll husse i mitt huvud och matte i mina bakben och damen drog med en konstig mojäng på bröstet som var alldeles keltig. Usch var obehagligt. Damen sa att jag måste vänja mig vid att inte få min vilja igenom och att man måste lära hunden att de är husse och matte som bestämmer. Matte och husse snegla lite på varandra och sen på mig. Om hon bara visste så duktig jag är. Är väl inte så kul att bli nerkletad och fasthållen mitt på blanka dagen? Jaja mitt hjärta såg toppen fint ut och jag fick mycket beröm.

Sen åkte vi till djuraffären och jag fick en ny leksak. Påminner om den som Razzel hade när han var liten. Så köpte vi shampoo och lite salva till mina tramdynor. Ikväll ska jag bli badad! När jag väl kom hem så busa jag en kort stund och använde sen min leksak som huvudkudde.


Påväg till sjukhuset


Hemma med nya leksaken


Snark...

6 kommentarer:

  1. tjena kompis..
    vad duktig du var hos vetrinären..
    Ja det är bäst att lära sig att lyssna på husse o matte..och att ha koll på dom är ett måste när man är på promenad..när jag var liten träna matte med mig varje dag,, det göt hon än..har aldrig slutat..Hur gammal är du nu då ??
    11kg det är ju super,, man ska hållas lätt när man växer säger matte,, gör inget om man ser ful ut, spinkig och sååå..
    När jag var 8 veckor och flyttade hem till min matte vägde jag 12kg , sen gick jag upp ca 1-2kg i vackan...
    men jag är väldigt stor...ovanligt stor har jag varit hela tiden..
    Ha det så gott nu ...
    såg att du länkat mig , så jag gör väl detsamma

    SvaraRadera
  2. Vilken himla tur att du har ett friskt hjärta....då kan du ju ta ut svängarna lite mer....jag menar, typ att busa o så!!! Du väger liiiite mer än mej...jag går på 9 kg idag.

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du har ett friskt hjärta, så du får plats med alla oss i det *ler*

    SvaraRadera
  4. tjena kom hit via molles sida.. jag är bror med honom serru.. så kul att du var en brun liten nuffe ruff ..wow kollat hjärtat så tufft gjort av dej å göra det.. vad skönt att hjärtat ditt var helt okej oxå.. häftig leksak du fått... kan säja att jag typ har nått likande..

    ha det så bra nu grabben.. kram från benzon med matte annie som ger dej extra kramar å pussar på nosen för du var så söt å go å duktig !

    SvaraRadera
  5. efterlysning på min blogg..hjälp

    SvaraRadera
  6. 11kg hua vad stor du är.. gissa vad jag väger Ruff? kan du inte gissa.. jo du jag väger 800g men hoppas på att gått upp lite t vi ses på valpkursen =) måste ju ha en lite chans att visa vem som bestämmer haha... jag e ju faktiskt äldre än dig om jag inte minns helt fel.

    ses o hörs! /// Wilda

    www.linaabjornemalm.blogg.se

    SvaraRadera