onsdag 14 januari 2009

Solen skiner!


Sitter vid min lövhög, och matte skrattade då jag alltid ska ha något i munnen

Vilken härlig förmiddag! Solen lyser och jag har varit ute nästan hela förmiddagen. Matte knäppte många fina kort på mig som hon så gärna vill dela med sig av. Men vet ni vad! Idag var det två stycken som gick förbi mig utan att hälsa! Blev lite paff kan jag tala om. Satt där i gräset och va så söt så men nej då. Jag tänkte att de kanske inte såg mig så jag sprang efter men matte fångade upp mig. Hon säger att jag inte behöver hälsa på alla. Men jag vill ju det!

Sen hittade jag en rolig gren att släpa runt på men när jag väl lessna såg mattes byxor så inbjudande ut. Men att bita i dem var inte populärt! Blev matte lite arg och när hon försöker öppna min mun så går de knappt för jag har så starka käkar. Eller så är hon lite svag. Jag tycker att de är bra att jag biter så hårt. Kan jag bita tjuvar ordentligt om de ens skulle våga sig in här.


Funderar ut ett sätt att överlista matte och smita ut genom staketet



Hänga i kläderna är inte populärt


Då säger matte nej och jag blir liten och oskyldig


De gick förbi mig, förbi MIG!


Solar lite grann

2 kommentarer:

  1. Absolut Ruff, jag kan lära dej....Jag är ju ganska stor nu....eller...? Matte tycker att du är fruktansvärt sööööt!!! Att de inte stannade o hälsade är för mej en gåta, det där händer mej också då o då, man ser ut som ett ? Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Vad stor du har blivit nu, bara på en dag!!! Du kommer nog kunna brotta ner mig snart tror jag... dom stannar inte för mig så mycket längre heller men att dom inte gjorde det för dig är konstigt du ser ju fortfarande oskyldig ut *tassar*

    SvaraRadera