lördag 31 januari 2009

Valpkurs del2

Vilken dag det har varit! Och oj så roligt det var på kursen! Är förvånad över hur mycket jag har lärt mig, och matte med. Men tydligen är man väldigt lättlärd! Började med att träffa alla. Spännande... Det var chihuahuavalpen Wilda, som verkligen var liten! Trodde matte skoja när hon satt hon var som min tass. Men det stämde ganska bra ska jag tala om! Bernersennen Jizza, Borderterrien och blandisen Mollie. Mysigt gäng! Så började faster med att vi alla fick presentera oss och sen var det full rulle med att träna namn, hantering, sitt, stå, kontakt hmm var säkert något mer. Men matte tycker att det gick allra bäst på skvallerträningen! Övade hela dagen sen och med mycket bra resultat. Skvallerträningen bestod idag av att vi gick fram emot en av de andra deltagarna, men precis innan vi var framme backade matte och tanken var att jag mitt intresse för dem skulle riktas mot matte istället. Så jag följde efter henne och vips, en godis och massor av beröm! Efter 1,5timme var det dags för lek, men vet ni! Jag orkade inte. De andra busade och hade roligt medan jag sov! Attans alltså! Får leka med dem nästa gång säger matte men det är ju en hel vecka dit!!! Men jag var ju yngst där och även om jag ser stor ut så orkar jag inte så mycket ännu. Men vänta ni!


Lilla Wilda


kontaktövning med matte, bilden är lånad från fasters blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar