fredag 16 januari 2009

Matte vav:ar

Idag pratade matte med en klasskamrat som sa att hon hade hört att matte var hemma och vavade. Vavade? frågade matte. Ja vård av valp. Väldigt påhittigt och finurligt! Ska matte definitvt börja använda.

Dags för lunch nu säger matte. Vi har varit på en ganska lång promenad idag och jag blev helt slut. Faster sa att jag inte fick gå så långt mer idag så blir till att vara ute och leka på gården. Men de gör inget! Älskar ju att leka! Och ikväll ska vi åka till farmor och till faster och till Razzel såklart. Har hört att Razzel har en kompis där hemma Ture som är en KATT. Honom måste jag allt inspektera lite.

Igår kväll skrev jag ju inget heller. Men det var för att husses faster var här på besök! Jätte mysigt! Fast de börjar bli svårt att hålla reda på alla farbröder,fastrar, kusiner mfl.


Gos!

2 kommentarer:

  1. "Vava"....Vilket bra ord...det ska matte också börja använda! Du ser ut som en jätte gosig fin nallebjörn, matte blir lite "allergisk" i ögonen varje gång hon ser på dej...(hon borde hålla sej härifrån) Ha en skön fredag Ruff!! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller inte reda på allas namn heller, bara dom som brukar ge godis dom måste man komma håg!
    Och Camillas (faster) hundkompisar annars måste jag träna sedan, så även om jag inte minns så lossas jag.

    SvaraRadera