tisdag 13 januari 2009

Vilken dag!

Hej kära läsare! Väldigt ledsen att inlägget kommer först nu, men idag har varit en fullspäckad dag och när matte och jag kom hem så somna vi båda två. Dagen har bestått i att åka bil, hälsa på folk och busa.


Vid 10 i morse åkte vi iväg, Jag somna så fort så att matte blev paff. Men vaknade för jag var lite kissnödig efter en kort stund. Så vi stannade vid en mack och där var fullt med poliser! Alla vände sig om och tyckte jag var så söt. Väl framme i Östhammar var det dags för fotografering! Var många olika hundar där och lika många mattar som tyckte att jag var så söt. Börjar nästan tröttna på att kallas söt. Men men jag tackar inte nej till komplimanger. Morfar var där med morbror Mini. Men jag var så trött så orkade knappt hälsa. Viftade lite på svansen. Var trött när de skulle fota mig också, och matte ropade och faster ropade och pep men det var ju inte så intressanta. Helt plötsligt dök Razzel upp och då blev det mycket roligare. Matte blev glad för jag satte mig upp och visade mitt tjusiga bröst!


På väg till Östhammar


Träffade morfar

Efter allt stohej så bar det av till farmor! Spännande och se hur hon bor. Och direkt när jag kom in fanns en stor grön gran och en knasig matta som jag gärna ville provsmaka. Så gick vi ut och farmor tog fram en tränysta. Jätte rolig var den! Och farmor är bäst på att busa. Vi sprang fram och tillbaka, fram och tillbaka. Så fort jag la mig ner så var farmor där och busa upp mig ännu mer. Så hann jag bara vila i 10min innan mormor och morbror och hans tjej kom och skaka liv i mig. Mormor hade fina presenter till mig, ett tuggben, en STOR boll och en Mina vänner hundbok. Så bara säga till så får ni skriva in er i den!




Super rolig tränysta hemma hos farmor! Ska fotas med farmor i helgen! Matte glömde helt bort det idag!


Mormor och jag


morbror och jag

Nu tror ni säkert att det var slut för dagen men inte då! Tillbaka till faster och där väntade ännu en beundrarskala. Så fick jag träffa Filip en jätte trevlig blandis! Vi busade lite grann innan vi skulle åka hemåt. Somnade direkt när vi satte oss i bilen. Så ringde matte sin vän Linda som sååå gärna ville se mig, nu när jag är så här "söt". Okej då tyckte jag och vi var in där och hälsade på en snabbis. Väl hemma väntade pappa på mig! Hade saknat honom! Men matte och jag var så trötta så vi somnade på en gång efter kvällsmaten. Efter sovstunden var det lite bilåkning och inhandling av mat tyckte matte. Nu fick jag sitta vid pappa och vi hade de så mysigt!


Bus med Filip

Efter en lekstund hemma var det dags för rastning. Då träffar vi på en granne som även han tyckte att jag var så söt. Han hade en liten cavalier tik hemma på 2år som gärna ville komma ut och hälsa. Okej då en till kan väl inte skada? Och oj så kul vi hade! Eller i alla fall jag! Vi sprang runt och busade och kelades. Men hon tröttna ganska snabbt men då hade jag ju kommit upp i varv! Matte tyckte de räckte och tog upp mig i famnen. SÅ tråkigt! Hon lovade att vi skulle få leka en annan dag.


Nu har jag drukit lite välling och ska sova! Behövligt efter en sån här dag! Imorgon är det en "vara hemma och mysa"-dag säger matte



God natt!

1 kommentar:

  1. Tack för besöket kompis! Jag skriver gärna i din kompis bok

    SvaraRadera